Auteur Topic: Masters of Ceremony  (gelezen 70731 keer)

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.310
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #30 Gepost op: 01 december 2013, 23:10:07 »
De Hivi B3S, waarbij ik af ben gegaan op de voorkeur van Richard :)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #31 Gepost op: 02 december 2013, 07:21:59 »
De Hivi B3S, waarbij ik af ben gegaan op de voorkeur van Richard :)

Nu Richard zijn set met de HiVi bij ons staat te spelen, kan ik je keuze alleen maar onderstrepen Frits! Uiteraard heb ik alleen de Tangband W3-871B als vergelijkingsmateriaal tot mijn beschikking, maar de HiVi's staan zeker hun mannetje. Wij zijn erg onder de indruk van het gemak waarmee deze drivers weergeven.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #32 Gepost op: 02 december 2013, 17:49:19 »
De Hivi B3S, waarbij ik af ben gegaan op de voorkeur van Richard :)

Nu Richard zijn set met de HiVi bij ons staat te spelen, kan ik je keuze alleen maar onderstrepen Frits! Uiteraard heb ik alleen de Tangband W3-871B als vergelijkingsmateriaal tot mijn beschikking, maar de HiVi's staan zeker hun mannetje. Wij zijn erg onder de indruk van het gemak waarmee deze drivers weergeven.

Kun je aangeven waar de verschillen liggen onderling, zowel positief als negatief?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #33 Gepost op: 02 december 2013, 18:19:31 »
De Hivi B3S, waarbij ik af ben gegaan op de voorkeur van Richard :)

Nu Richard zijn set met de HiVi bij ons staat te spelen, kan ik je keuze alleen maar onderstrepen Frits! Uiteraard heb ik alleen de Tangband W3-871B als vergelijkingsmateriaal tot mijn beschikking, maar de HiVi's staan zeker hun mannetje. Wij zijn erg onder de indruk van het gemak waarmee deze drivers weergeven.

Kun je aangeven waar de verschillen liggen onderling, zowel positief als negatief?

Wellicht begeef ik mij nu op glad ijs , omdat ik niet weet wat het effect is van alle variabelen.

De kast van de HiVi is gemaakt van 12mm MDF, terwijl die met de Tangbands gemaakt zijn van 20mm MDF. De binnenmaten zijn identiek, alleen de buitenmaten dus niet. De Hivi is een 3"driver en de Tangband een 4". Daarnaast weet ik niet precies welke filters gebruikt zijn in beide exemplaren.

Als ik ze op dezelfde plek zet (175cm uit elkaar op zo'n 25cm van de achterwand waar een kamerbreed dik gesloten gordijn hangt en 4cm indraai) en voorzie van dezelfde apparatuur, zijn dit mijn subjectieve bevindingen  ;D :

De Tangband heeft een steviger en langer doorlopend laag zonder wollig te worden. De Hivi is wat droger en korter. De HiVi heeft een fijner mid/hoog weergave en is het stereobeeld beter. Daarnaast lijken de stemmen meer uit het midden te komen en los te staan van de luidsprekers als bij de Tangbands. De Tangbands geven over het geheel wel meer punch dan de HiVi's

Concluderend hebben de HiVi's naar mijn smaak een fijner totaalbeeld, waardoor ik er langer en met meer plezier naar kan luisteren.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.063
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #34 Gepost op: 02 december 2013, 18:25:03 »
Ik speel ook met de Hivi B3S.  :D
En tot heden ben ik nog steeds onder de indruk van het gemak waarmee dit kleintje mijn woonkamer vult met geluid. Goed geluid.

Afgelopen zaterdag nog heel even mijn Ikon 6 aan de versterker gehad om aan de kopende partij te bewijzen dat ze goed functioneren en als ze zacht spelen dan zijn ze beter dan de Needle. Maar als het harder gaat dan doet de Needle het beter in mijn ruimte.

Volgende maand ga ik ook andere Needles met andere units beluisteren.

Volgend jaar ga ik denk ik toch nog een set bouwen met de Alpair 6 gen2 met papier conus.

Groets

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #35 Gepost op: 02 december 2013, 18:46:31 »
Ik speel ook met de Hivi B3S.  :D
En tot heden ben ik nog steeds onder de indruk van het gemak waarmee dit kleintje mijn woonkamer vult met geluid. Goed geluid.

Afgelopen zaterdag nog heel even mijn Ikon 6 aan de versterker gehad om aan de kopende partij te bewijzen dat ze goed functioneren en als ze zacht spelen dan zijn ze beter dan de Needle. Maar als het harder gaat dan doet de Needle het beter in mijn ruimte.

Volgende maand ga ik ook andere Needles met andere units beluisteren.

Volgend jaar ga ik denk ik toch nog een set bouwen met de Alpair 6 gen2 met papier conus.

Groets

Marcel
Ik volg je verrichtingen met grote interesse Marcel en wel zeker v.w.b. de Alpair 6 Gen 2. Deze breedbander wordt zeer gewaardeerd door zelfbouwers !

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #36 Gepost op: 07 december 2013, 19:58:49 »
Gister maar even een mailtje gewaagd hoe het met de bestelling ervoor stond, helaas moet ik nog even geduld hebben :-\
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.310
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #37 Gepost op: 08 december 2013, 09:13:38 »
Ik ook, hij verwacht het komende week te kunnen verzenden.


Of er zijn er gewoon teveel besteld en is hij er vandoor met de centen ;)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #38 Gepost op: 08 december 2013, 09:22:57 »
Foei Frits, heb enig vertrouwen in de mensheid !!! ;) ;) ;)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #39 Gepost op: 08 december 2013, 12:09:56 »
Ik ook, hij verwacht het komende week te kunnen verzenden.


Of er zijn er gewoon teveel besteld en is hij er vandoor met de centen ;)


Er zal wel geen grote tussenleverancier tussen zitten welke wel spullen op voorraad heeft. Nu de 2e keer dat ik spullen bestel welke weken levertijd hebben, overigens bij 2 aanbieders.
Storend vind ik dan wel dat er geen exacte leverdatum gegeven wordt  en jezelf erachteraan moet!

@ audiofreak

Vertrouwen is iets wat je moet winnen bij de mensen. Een telefoontje of een mailtje kan al veel doen betreffende een status van een bestelling. En zorg ervoor dat je informatie hebt waar een klant iets mee kan op moment dat er een langere levertijd is.
Dus niet het kan een paar weken duren want dat is vaag, dinsdag week 51 zijn de spullen hier bij mij binnen welke daarna verstuurd worden,dus zouden dan uiterlijk donderdag bij u moeten zijn die week.

Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.310
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #40 Gepost op: 12 december 2013, 08:34:16 »
Ik heb een mailtje gehad dat de spullen morgen verzonden gaan worden. Ik ben benieuwd!

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #41 Gepost op: 12 december 2013, 09:22:46 »
Ik ook, hij verwacht het komende week te kunnen verzenden.


Of er zijn er gewoon teveel besteld en is hij er vandoor met de centen ;)


Er zal wel geen grote tussenleverancier tussen zitten welke wel spullen op voorraad heeft. Nu de 2e keer dat ik spullen bestel welke weken levertijd hebben, overigens bij 2 aanbieders.
Storend vind ik dan wel dat er geen exacte leverdatum gegeven wordt  en jezelf erachteraan moet!

@ audiofreak

Vertrouwen is iets wat je moet winnen bij de mensen. Een telefoontje of een mailtje kan al veel doen betreffende een status van een bestelling. En zorg ervoor dat je informatie hebt waar een klant iets mee kan op moment dat er een langere levertijd is.
Dus niet het kan een paar weken duren want dat is vaag, dinsdag week 51 zijn de spullen hier bij mij binnen welke daarna verstuurd worden,dus zouden dan uiterlijk donderdag bij u moeten zijn die week.
Mijn opmerking was een beetje ironisch bedoeld (zie de drie  ;))

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #42 Gepost op: 12 december 2013, 09:30:09 »
Ik heb een mailtje gehad dat de spullen morgen verzonden gaan worden. Ik ben benieuwd!

Heb jij weer geluk. In mijn mailbox is het nog stil.... >:(
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #43 Gepost op: 12 december 2013, 09:30:54 »
Ik ook, hij verwacht het komende week te kunnen verzenden.


Of er zijn er gewoon teveel besteld en is hij er vandoor met de centen ;)


Er zal wel geen grote tussenleverancier tussen zitten welke wel spullen op voorraad heeft. Nu de 2e keer dat ik spullen bestel welke weken levertijd hebben, overigens bij 2 aanbieders.
Storend vind ik dan wel dat er geen exacte leverdatum gegeven wordt  en jezelf erachteraan moet!

@ audiofreak

Vertrouwen is iets wat je moet winnen bij de mensen. Een telefoontje of een mailtje kan al veel doen betreffende een status van een bestelling. En zorg ervoor dat je informatie hebt waar een klant iets mee kan op moment dat er een langere levertijd is.
Dus niet het kan een paar weken duren want dat is vaag, dinsdag week 51 zijn de spullen hier bij mij binnen welke daarna verstuurd worden,dus zouden dan uiterlijk donderdag bij u moeten zijn die week.
Mijn opmerking was een beetje ironisch bedoeld (zie de drie  ;))

Hij was duidelijk maar wilde er wel wat aan toevoegen.... ;)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Edwin

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 757
  • Vertrouwen houden in een goede afloop!!!
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #44 Gepost op: 12 december 2013, 10:25:35 »
Heren veel succes met bouwen en daarna uiteraard genieten. De Needles staan uiteraard hun mannetje in deze grote wereld met een groot variëteit aan luidsprekers!!
Marantz SR6001 Zilver, Marantz DV4001 Zilver en 2 paar Cyburg Needles (FRS8 en de BS80). Streaming van muziek. Macbook Pro Ipad Iphone en Apple TV.

† 18-09-2017