Auteur Topic: Masters of Ceremony  (gelezen 70834 keer)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #240 Gepost op: 04 juli 2014, 09:36:06 »
Dat is een erg mooi setje Needles geworden.

Ik ben erg benieuwd naar de bevindingen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.470
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #241 Gepost op: 07 juli 2014, 09:00:47 »
Het is echt een heerlijke speaker. ...
Zit er al aan te denken om de pensil te gaan bouwen, zo goed vind ik de mark audio.
Men is welkom om deze Needle te beluisteren. ...

Bryston
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #242 Gepost op: 07 juli 2014, 09:33:37 »
Leuk om te horen dat die Alpair 6 drivers zo goed klinken. Deze units hadden al geruime tijd mijn belangstelling en het is fijn om te vernemen dat ze hun goede roep dus echt waarmaken. Ik wens je heel veel luisterplezier toe !

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.470
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #243 Gepost op: 07 juli 2014, 17:48:17 »
Leuk om te horen dat die Alpair 6 drivers zo goed klinken. Deze units hadden al geruime tijd mijn belangstelling en het is fijn om te vernemen dat ze hun goede roep dus echt waarmaken. Ik wens je heel veel luisterplezier toe !

Eigenlijk moeten we deze testen bij Hififreak ivm akoestiek en dan pas uitspraken doen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #244 Gepost op: 07 juli 2014, 18:56:32 »
Jullie kennen de weg.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #245 Gepost op: 07 juli 2014, 19:44:06 »
Jullie kennen de weg.   ;)
Jazeker !!!  ;)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.470
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #246 Gepost op: 07 augustus 2014, 20:58:24 »
Vandaag een setje TL speakers gekocht welke het op mogen nemen tegen mijn Needles.
Ben benieuwd wat een breedbander "anders" doet tegenover een unit met midranger en tweeter.
Laag van een transmissie daar ben ik inmiddels wel verliefd op geworden.

Vraag die ik me al eerder stelde, in hoeverre mis je een tweeter. deMark Alpair lijkt soms wat teveel achterwege te laten naar mijn gevoel. Het is niet zo dat het er niet in zit maar het blijft wat plakken zo her en der. Hangt natuurlijk ook weer een beetje van de opname af en wellicht presteren ze al op het uiterste van hun kunnen. Immers het blijven maar 3,5 inch units en liggen de verwachtingen iets te hoog. Heb ze al wat verder van de wand gehad, echter was dit geen succes.

Komt nu een TL met een 13 cm unit die lijkt op de VIB 130 van Visaton. Houdt nog even voor me welke speaker in huis komt want moet ze nog ophalen en mocht er iets mee zijn dan zit ik hier jullie te vervelen met een verhaal van niets.
Ik houdt jullie op de hoogte....

Bryston
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #247 Gepost op: 07 augustus 2014, 22:16:34 »
TL.... na de Needle ben ik er ook wel een beetje verlieft op geworden! Heb twee setjes klaarliggen, nu nog wat tijd om te gaan bouwen.... Ben benieuwd naar jouw nieuwe aanwinsten!
Science is no democracy

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.470
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #248 Gepost op: 07 augustus 2014, 22:36:33 »
Zo ben ik altijd nog benieuwd naar PMC ....schijnt dat de combi met bryston goed moet zijn.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.470
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #249 Gepost op: 09 augustus 2014, 19:23:14 »
Nou vandaag deze opgehaald..


Xanadu DS14

Het betreft Nederlands fabrikaat en had er eigenlijk nog nooit eerder van gehoord.
Na een beetje surfen op het www kwam ik eigenlijk alleen maar zeer positieve reacties tegen van( bekende) forummensen. Nee, dit was niet zomaar een speaker maar eentje die wat in zijn mars heeft.
Hij is wel iets wat gedateerd en komt nog uit de tijd dat we met guldens moesten afrekenen.
Nu stond er een op MP een setje met omschrijving Nieuwstaat en bieden.
Bod geaccepteerd alleen breng ik volgende keer een woordenboek mee want er zijn een paar lichte gebruikerssporen te zien. Niet dat deze hinderlijk zijn maar vermeld het niet in je advertentie dat ze spik en span zijn.
Affin heb ze in mijn auto gegooid en eenmaal toen ik thuis kwam aangesloten op de welbekende Sony.
Ik moet het nog uitzoeken omdat er meerdere units in dit model zijn gebruikt maar waarschijnlijk is het Seas.
Latere model MK3 is uitgevoerd met Dynaudio en daarna met Seas Excel. We gaan even over naar het luisteren want daar gaat het immers om.

We beginnen eens met deze:



Meteen wordt duidelijk dat een Needle bezet met een Mark Alpair totaal geen partij is voor deze iets wat bejaarde speakers. Aan de ene kant lullig, want het was best een investering.
Maar om nu de Needle naar de eeuwige jachtvelden af te schieten, daarvoor is het nog wat te vroeg.
Er bestaat nog een relatief goedkope oplossing nl. een Ambient tweeter van Dayton welke men naar achteren richting de muur plaatst. Deze wordt ingezet van ongeveer 8 KHz met als bedoeling wat meer frisheid als ruimtelijkheid te creëren. Dit zal hij in mijn geval echt nodig hebben wat deels ook wordt bepaald door de ruimte hier. Denk als ze bij Hififreak in de grot zouden staan onder een schuin dak het allemaal wel mee zal vallen.
We kunnen voorzichtig concluderen dat een Needle alleen bezet moet worden met een unit van een paar tientjes zoals de Visaton frs8  wil het allemaal nog leuk blijven in de kontzak. De capriolen die ik nu moet gaan uithalen zijn onbekend terrein met de vraag of het überhaupt iets wordt.
Begrijp me goed, ik sta nog steeds achter het concept  Needle alleen heb ik nu even een ander leuk speeltje.
Xanadu, een paar dagen geleden voor mij nog onbekend,maar nu zal ik deze geweldenaren (want dat zijn het)niet meer kunnen vergeten. Hetgeen dat ook voor Kurt Cobain geld want wat een fantastisch optreden is dit.

De reden van mijn twijfel betreffende de Needle kwam eigenlijk mede door dit album:



Met name de kleine tokkeltjes,tikjes, knipperende vinger waren ver te zoeken bij de Needle waardoor de vraag ontstond of je geen tweeter te kort komt. De Xanadu laat eens en des te meer horen dat dit zo is.
Wel had ik op een gegeven moment het gevoel dat er iets niet helemaal klopte in het stereobeeld. De linker tweeter leek nog wat meer te sprankelen dan de ander en hoe meer ik daar op ging letten des te meer begon het op te vallen. Na alle bekabeling nog een keer gecheckt te hebben en nog wat geschoven te hebben met de speaker bleef er naar mijn mening een soort onbalans. Hierop besloot ik de speakers te wisselen en verhip het probleem verhuisd mee.
Nu zit er een Bi- wire aansluiting op de speaker met van die brugjes en toen ik de kabel op de bovenste pluggen aansloot was het geheel weer in balans. Ik zal dus even moeten kijken of we het met een stukje speakerkabel opgelost krijgen  en dat het brugje de boosdoener is of wellicht dat er intern toch iets niet helemaal jofel zit qua soldering of zo. Het is gelukkig de unit zelf niet, die zijn in orde en zien er in beste staat uit.

Wordt vervolgt..
« Laatst bewerkt op: 10 augustus 2014, 21:49:25 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #250 Gepost op: 09 augustus 2014, 21:20:01 »
Ik ben benieuwd wat je bevindingen gaan zijn. Ik ben in 2002/2003 bezig geweest met een setje DS 14 reference (enkel gebouwd op aanvraag meen ik). Deze moesten toen rond de € 1.800,-/€ 2.000,- set kosten.
Ik dacht dat de bezetting een aludome van Seas en een mid/woofer uit de Excel lijn van dezelfde fabrikant had moeten worden.

Door malversatie ben ik destijds van dealer gewijzigd en zo werden het wat later Master Concept Four's.

Heel veel luistergenot toegewenst!

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.470
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #251 Gepost op: 04 februari 2016, 12:30:02 »


Wie kan mij helpen met dit filter?
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2016, 12:34:20 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.470
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #252 Gepost op: 07 februari 2016, 19:59:59 »
Iemand?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #253 Gepost op: 07 februari 2016, 20:16:04 »
Wat is de vraag precies?

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.470
  • Lid van de Adam's family
Re: Masters of Ceremony
« Reactie #254 Gepost op: 07 februari 2016, 20:34:36 »
Hoe hij in praktijk met elkaar verbonden moet worden....

En eigenlijk wie er nog meer verstand heeft van filtering...... wil nog wat extra aan den Needle toevoegen.
« Laatst bewerkt op: 07 februari 2016, 20:36:43 door Bryston power »
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200