Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 388607 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1380 Gepost op: 17 juni 2019, 14:23:45 »
Resumerend:
Bram is vrijwel zijn gehele audiocarriƫre fors in het pak genaaid met dure spullen en vond die kennelijk altijd beter klinken dan hetgeen hij daarvoor bezat en zeker beter dan Philips.
Op een zeker moment vallen de schellen hem van de oren en blijkt Philips toch de best klinkende audio ooit te hebben gefabriekt. Ergens in dit jaren durende traject moet Bram zichzelf ontzettend voor de gek hebben gehouden met niet kloppende observaties. Dat dit mogelijk thans ook nog een mogelijkheid zou zijn is voor Bram geen te overwegen optie.
De man in het laatste filmpje is wel in het rijke bezit van een grootmembraancondensatormicrofoon, da's andere koek dan een telefoonerwtmicrofoon....maar nog steeds ongeschikt om een speaker via youtube mee te beoordelen...

Jij fantaseert maar raak, om jou waarheden kracht te verlenen. Lees je namelijk exact dan zeg ik dat het een indicatie is

dat de weergave goed is.mijn referentie is dan de hoofdtelefoon+usb dac iets wat jij niet kunt vergelijken,toch?

Het misverstand over de kwaliteit van youtube is van weleer,hier een comentaar van youtube dec 2017.


It wil dip to 64 kbs if the connection is poor......(Ando) youtube says it wil soon an update that wil a higher 256 kbps option

in comparison to apple music.  we hebben nu juni 2019,de big question is hebben wij de 256 al?  wie weet?

youtube doet daar geen mededeling over,het staat wel vast dat youtube de allerbeste beeldkwaliteit levert iets wat zigo nog

niet kan.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1381 Gepost op: 17 juni 2019, 15:26:43 »
Misschien dat Ziggo het wel kan ? ;)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1382 Gepost op: 17 juni 2019, 15:49:13 »
Wat kan? 4K beelden leveren? nee toch? ziggo levert gewoon standaard wat andere providers ook kunnen alleen ziggo

is toch wel de duurste niet dan.

Hier een bericht van een philips fanaat die de 22RH 499 werkelijk bezit en daar ZIJN mening over doet.

https://philips-vintage9.webnode.be/

Hier 6K beelden maar wat je op je pc natuurlijk niet kunt zien kwalitatief dan :)

« Laatst bewerkt op: 17 juni 2019, 15:58:22 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1383 Gepost op: 17 juni 2019, 15:58:07 »

Wat kan? 4K beelden leveren? nee toch? ziggo levert gewoon standaard wat andere providers ook kunnen alleen ziggo

is toch wel de duurste niet dan.

Hier een bericht van een philips fanaat die de 22RH 499 werkelijk bezit en daar ZIJN mening over doet.

https://philips-vintage9.webnode.be/

Nou, mooi toch en nou nog een paar op de kop zien te tikken !!!

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1384 Gepost op: 17 juni 2019, 16:03:11 »

Wat kan? 4K beelden leveren? nee toch? ziggo levert gewoon standaard wat andere providers ook kunnen alleen ziggo

is toch wel de duurste niet dan.

Hier een bericht van een philips fanaat die de 22RH 499 werkelijk bezit en daar ZIJN mening over doet.

https://philips-vintage9.webnode.be/

Nou, mooi toch en nou nog een paar op de kop zien te tikken !!!

De enigste die ik ken zijn die van Appie,maar appie moet wel picture's plaatsen,maar heb daar zo mijn twijfels. ???
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1385 Gepost op: 17 juni 2019, 16:16:25 »

Wat kan? 4K beelden leveren? nee toch? ziggo levert gewoon standaard wat andere providers ook kunnen alleen ziggo

is toch wel de duurste niet dan.

Hier een bericht van een philips fanaat die de 22RH 499 werkelijk bezit en daar ZIJN mening over doet.

https://philips-vintage9.webnode.be/

Nou, mooi toch en nou nog een paar op de kop zien te tikken !!!

De enigste die ik ken zijn die van Appie,maar appie moet wel picture's plaatsen,maar heb daar zo mijn twijfels. ???

Je hebt toch al foto's, waarom moet Appie dat dan nog doen?
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1386 Gepost op: 17 juni 2019, 16:32:08 »
 Good Posting

Idd Ando, hele verhalen maar doet mij ook maar foto's.
Mogen zwart wit zijn kleur hadden ze toen nog niet.
Het verzand weer in 10 pagina's en uiteindelijk kusje er op en we vinden elkaar weer lief.


Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1387 Gepost op: 17 juni 2019, 16:35:47 »
Ik dacht dat ik toch vrij duidelijke afbeeldingen van de Philips 22RH499 luidsprekers had geplaatst of je moet willen zien in welke conditie de exemplaren van Appie verkeren !  :sceptic:

Hierbij nog een toegift:


Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1388 Gepost op: 17 juni 2019, 16:42:28 »
Ik dacht dat ik toch vrij duidelijke afbeeldingen van de Philips 22RH499 luidsprekers had geplaatst of je moet willen zien in welke conditie de exemplaren van Appie verkeren !  :sceptic:


Van buiten en van binnen, ik vind het helemaal geweldig. En als die van Appie toch niet te koop zijn is de staat ook niet echt belangrijk voor Bram... of hij moet dan beter slapen...
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1389 Gepost op: 17 juni 2019, 17:27:50 »
Ik dacht dat ik toch vrij duidelijke afbeeldingen van de Philips 22RH499 luidsprekers had geplaatst of je moet willen zien in welke conditie de exemplaren van Appie verkeren !  :sceptic:

Hierbij nog een toegift:


 Mij gaat het om het verhaal van de eigenaar van de box van een man die eerlijk & oprecht is Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1390 Gepost op: 17 juni 2019, 17:49:06 »

Voor de leden en niet leden die binnenkort een vliegvakantie ondernemen,wens ik hierbij nog een prettige vlucht :sceptic:

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1391 Gepost op: 17 juni 2019, 17:59:56 »
Ach, anders wordt het ook zo saai...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.921
    • ARJANKU.IT service
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1392 Gepost op: 17 juni 2019, 18:39:45 »
Resumerend:
Bram is vrijwel zijn gehele audiocarriƫre fors in het pak genaaid met dure spullen en vond die kennelijk altijd beter klinken dan hetgeen hij daarvoor bezat en zeker beter dan Philips.
Op een zeker moment vallen de schellen hem van de oren en blijkt Philips toch de best klinkende audio ooit te hebben gefabriekt. Ergens in dit jaren durende traject moet Bram zichzelf ontzettend voor de gek hebben gehouden met niet kloppende observaties. Dat dit mogelijk thans ook nog een mogelijkheid zou zijn is voor Bram geen te overwegen optie.
De man in het laatste filmpje is wel in het rijke bezit van een grootmembraancondensatormicrofoon, da's andere koek dan een telefoonerwtmicrofoon....maar nog steeds ongeschikt om een speaker via youtube mee te beoordelen...

Jij fantaseert maar raak, om jou waarheden kracht te verlenen. Lees je namelijk exact dan zeg ik dat het een indicatie is

dat de weergave goed is.mijn referentie is dan de hoofdtelefoon+usb dac iets wat jij niet kunt vergelijken,toch?

Het misverstand over de kwaliteit van youtube is van weleer,hier een comentaar van youtube dec 2017.


It wil dip to 64 kbs if the connection is poor......(Ando) youtube says it wil soon an update that wil a higher 256 kbps option

in comparison to apple music.  we hebben nu juni 2019,de big question is hebben wij de 256 al?  wie weet?

youtube doet daar geen mededeling over,het staat wel vast dat youtube de allerbeste beeldkwaliteit levert iets wat zigo nog

niet kan.

Het is lulkoek dat je op deze wijze speakers kunt beoordelen, punt uit! 
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1393 Gepost op: 17 juni 2019, 20:41:08 »
Bij Joeptjoep filmpjes kan soms aardig geluid zitten.
En als het je om de muziek gaat valt er veel te genieten.

Maar om Youtube nou op een voetstuk te zetten als beste beeld en geluid leverancier is me toch echt een brug te ver.
Ik denk dat Netflix het heel erg goed doet en Google Film ook heel erg goed.  En als Ziggo goed materiaal door kan zetten is dat ook gewoon heel erg goed.
Okay 1080I is de max , als ik het goed heb. Netflix kan 4K leveren.
Ik kom op Youtube nog wel eens de mogelijkheid tegen om 2160 als hogste resolutie te kiezen. Ik zie alleen geen verschil op een laptopscherm tussen 720 1080 1440 of 2160.

Maar daar komt nog bij dat je 4K of meer niet eens ziet op een TV scherm van gemiddelde grootte.
Misschien dat er meer nuance in de kleurweergave zit en er meer kleuren zijn te zien. Maar om de meerwaarde van 4K of 8K te kunnen zien moet je , naar mijn idee, al richting bioscoop beeldafmetingen.

Ik denk als Bram eens zijn Philips spulletjes even laat voor wat het is en een CD speler pakt, mag een Philips zijn,  met een schijf met een goede opname en die dan eens gaat beluisteren  met zijn Sennheiser hoofdtelefoon dat hij nog wel eens iets anders gaat horen.
Mag via de hoofdtelefoonuitgang van de speler, mist voorhanden, of via een goed hoofdtelefoonversterkertje.
Maar dat gaat Bram nooit toegeven.  Daar is hij veel te veel "man" voor.

Dus het blijft Joeptroep via een heel speciaal DACje op een Philips versterker en Philips luidsprekers in een zwembad akoestiek.
Nou ik er zo over nadenk zou bagger in een bagger akoestiek best wel eens het beste uit de bagger naar voren kunnen halen.
Als de bas maar goed is en de stem van Willeke maar goed klinkt naar de smaak van Bram dan is alles toch goed.  Of niet dan?  Toch?

Bram, ik vind je enorme inzet voor het merk Philips enorm leuk en het geeft jou heel veel plezier.
En inderdaad staat er bij mij een Philips CD speler van 1983 of 1984 welke het nog steeds doet.
Maar ik heb jaren en jaren een tuner en versterker van Akai gehad en die bleven ook maar spelen en spelen en spelen.
En je neerbuigende houding naar anderen met andere merken vind ik erg vervelend.

Maar je houd in ieder geval wel het forum erg levendig. Dat doe je goed.

Marcel

« Laatst bewerkt op: 17 juni 2019, 21:05:05 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1394 Gepost op: 17 juni 2019, 21:15:00 »
Totdat onze Bram een keer echte luidspreker bij hem thuis hoort!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.