Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384245 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1365 Gepost op: 16 juni 2019, 23:15:32 »

Meer als 40 jr oud ik ken ze zo op het oog en neen nooit beluisterd naar mijn weten,en natuurlijk is het luisteren via

een hoofdtelefoon niet alles,maar deze klinken in mijn oren beter als die dure cantons die hij ook bezit.

Het zijn filterlose speakers

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1366 Gepost op: 16 juni 2019, 23:31:03 »
Bram, begrijp ik nu dat jij luidsprekers beoordeeld via een hoofdtelefoon die je hoort op een Joeptroep filmpje?


Groeten, Ando.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1367 Gepost op: 16 juni 2019, 23:40:58 »
Bram, begrijp ik nu dat jij luidsprekers beoordeeld via een hoofdtelefoon die je hoort op een Joeptroep filmpje?


Groeten, Ando.

Ga jij weer leuk doen Ando? kom is een keer met wat anders,foto's van jouw hi end etc en wat minder met jouw overjarige

car waar je dagelijks mee beunhaast,en doe daar een paar fatsoenlijke kistjes bij aan in plaats van action plastic sandalen

van laatst :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1368 Gepost op: 16 juni 2019, 23:48:24 »
Bram, ik stel alleen maar een vraag. Zelf beweer je altijd dat je luidsprekers alleen kunt beoordelen in je eigen room waarvan je de akoestiek kent en dan minimaal 2 weken. Vandaar mijn lichte verbazing over jouw post. Dat is even andere koek naar mijn idee of ik moet het verkeerd begrijpen. Vandaar de vraag.
Ik heb geen high-end, foto's staan al jaren in mijn eigen topic.
Foto's van mijn auto's plaats ik zelden, even geen idee wat je hier mee bedoeld. Volgens mij heb ik hier meer foto's van jouw ex-300SL voorbij zien komen
Die dingen aan mijn voeten zijn overigens originele Crocs, maar als deze je niet bevallen trek ik voor de volgende foto's mijn boeren klompen wel aan.


Groeten, Ando.
« Laatst bewerkt op: 16 juni 2019, 23:51:22 door Ando »
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1369 Gepost op: 17 juni 2019, 00:06:18 »
Bram, ik stel alleen maar een vraag. Zelf beweer je altijd dat je luidsprekers alleen kunt beoordelen in je eigen room waarvan je de akoestiek kent en dan minimaal 2 weken. Vandaar mijn lichte verbazing over jouw post. Dat is even andere koek naar mijn idee of ik moet het verkeerd begrijpen. Vandaar de vraag.
Ik heb geen high-end, foto's staan al jaren in mijn eigen topic.
Foto's van mijn auto's plaats ik zelden, even geen idee wat je hier mee bedoeld.


Groeten, Ando.

Tuurlijk weet je wat ik bedoel......die foto met die doos remschijfen toch!

En als je goed luisterd naar Andrew in dat filmptje daar verteld  hij exact wat het nadeel is van hoofdtelefoons.

Ik houd daar rekening mee alleen ik beluister het verschillend dus met en zonder dragonfly red.De dragonfly klinkt dus meer

exacter,ik krijg dan een beter beeld hoe dat op mijn set klinkt,mijn set is rechtstreeks verbonden met youtube.

en mocht je weer het woord joeptroep in je mond nemen dan laat ik jouw gewoon links liggen en je bestaat dan niet meer zwaaizwaai

Je kunt mij toch niet verwijten dat youtube bij jouw jammerlijk klinkt,je moet dan bij jouw zelf te rade gaan....toch?

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1370 Gepost op: 17 juni 2019, 00:10:51 »
Oké, laat ik mijn vraag anders stellen Bram: je beluisterd luidsprekers via een opname en verbind daar een oordeel aan?

Ja of nee is voldoende.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1371 Gepost op: 17 juni 2019, 01:10:15 »
Oké, laat ik mijn vraag anders stellen Bram: je beluisterd luidsprekers via een opname en verbind daar een oordeel aan?

Ja of nee is voldoende.


Groeten, Ando.

Ik kan het inschatten jazekers :afro:en heb het zelden mis.Kan zelfs bepaalde nummers afspelen van youtube en exact dat

nummer omschakelen naar cd en jij hebt dat niet helemaal niet door, youtube is beter als jij denkt,je moet dan wel een

passende dac hebben en chromecast ultra dus alles digitaal en niks analoog.

Een hoofdtelefoonuitgang van een pc of laptop is altijd minder dan als dat je dat doet via de usb uitgang van de pc of laptop.

En dat gaat dan ook niet zonder dac (dragonfly)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1372 Gepost op: 17 juni 2019, 07:58:12 »
De kwaliteit van youtube audio heeft weinig of niets te maken met de mogelijkheid ( of onmogelijkheid, in mijn ogen ) om andermans luidsprekers middels zo'n filmpje van een zinvol commentaar te kunnen voorzien.
De akoestiek van die ander,  de microfoons van die ander, de microfoonopstelling van die ander en zo nog een aantal omstandigheden  maken het tot een onmogelijkheid een betekenisvol oordeel te geven. En ja, ik vind diverse youtube filmpjes prima klinken.
An inability to grasp science is no argument against it....

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1373 Gepost op: 17 juni 2019, 08:20:23 »
Apparatuur beoordelen obv een youtube filmpje slaat nergens op. Het meeste is opgenomen met een telefoon, audio van een YouTube filmpje is compressed en je speelt het af over je eigen speakers en je ‘ramt ‘ het nog een keer door je eigen akoestiek.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1374 Gepost op: 17 juni 2019, 08:44:07 »
Oké, laat ik mijn vraag anders stellen Bram: je beluisterd luidsprekers via een opname en verbind daar een oordeel aan?

Ja of nee is voldoende.


Groeten, Ando.

Ik kan het inschatten jazekers :afro:en heb het zelden mis.Kan zelfs bepaalde nummers afspelen van youtube en exact dat

nummer omschakelen naar cd en jij hebt dat niet helemaal niet door, youtube is beter als jij denkt,je moet dan wel een

passende dac hebben en chromecast ultra dus alles digitaal en niks analoog.

Een hoofdtelefoonuitgang van een pc of laptop is altijd minder dan als dat je dat doet via de usb uitgang van de pc of laptop.

En dat gaat dan ook niet zonder dac (dragonfly)

Bram, ik denk jouw hele verhaal dus als een 'Ja' te kunnen interpreteren. Verder even geen idee hoe serieus ik dit moet nemen.

Ik heb even doorgebeten en het hele filmpje bekeken. De man verteld zelf in het filmpje dat je thuis op je hoofdtelefoon absoluut niet kunt horen wat hij hoort. Heb je dat stukje gemist Bram? Daarna verteld de man dat deze Ohms beter klinken als zijn Cantons. En Bram praat dat rustig na alsof hij dit zelf ontdekt heeft. Het is weer fraai.

Dan nog iets wat mij opviel: de man zegt er eigenlijk nooit voor te gaan zitten om speakers te beluisteren. Na een half uurtje weet hij wel hoe ze klinken. Dat is toch heel wat anders dan wat jij ons altijd voorhoud Bram: minimaal twee weken in je eigen room. Hoe serieus moet ik dit nu nemen? Ben je van je geloof gevallen?
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2019, 09:07:06 door Ando »
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1375 Gepost op: 17 juni 2019, 10:13:50 »
Apparatuur beoordelen obv een youtube filmpje slaat nergens op. Het meeste is opgenomen met een telefoon, audio van een YouTube filmpje is compressed en je speelt het af over je eigen speakers en je ‘ramt ‘ het nog een keer door je eigen akoestiek.

Alles is compressed,en dat niet alleen daar komt nog veel meer aan te pas noem het voor mijn pas opgeblazen sound.

 En ik vind dat een vooruitgang het klinkt prima. de huis&tuin opn/weergave sommige smartphones is buitengewoon goed.

Zelfs een chinees huawei smartphone doet dat zeer goed,en zijn camera gedeelte is zelfs wereldklasse,heb het dan wel

over de topmodellen. bezit zelf een samsung galaxy 7 edge en die is nog steeds  Toppie! alhoewel die al een paar jr oud is.

Mensen die steeds weer komen klagen over compressed zoals Bloom zijn verkeerd bezig,ook gezien zijn eigen weergave

keten,want lees je het allemaal heel goed dan is het signaal wat de speakers bereikt absoluut niet straith te noemen.

En natuurlijk klinkt dan een goede opname met compressie niet meer leuk,en hij zoekt dan de fout bij de studio's wat dus

een foute constatering is.

De huis&kamer apperatuur kost niks vergeleken bij prof studio's alleen ze komen steeds dichterbij met dezelfde kwaliteit.

hier weer zo'n thuis opn/weergave van hobby lui.

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1376 Gepost op: 17 juni 2019, 10:25:43 »
YouTube klinkt super gaar man.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1377 Gepost op: 17 juni 2019, 11:00:55 »
Alles is compressed,en dat niet alleen daar komt nog veel meer aan te pas noem het voor mijn pas opgeblazen sound.

Ik heb het niet over compressie als geluidseffect (waarom zou YouTube dat doen?) maar over datacompressie. YouTube streamt 128kbps ACCaudio.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2019, 11:03:21 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1378 Gepost op: 17 juni 2019, 12:30:42 »


 de huis&tuin opn/weergave sommige smartphones is buitengewoon goed.



De nieuwe referentie. Van Bram.
Science is no democracy

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1379 Gepost op: 17 juni 2019, 13:36:45 »
Resumerend:
Bram is vrijwel zijn gehele audiocarriëre fors in het pak genaaid met dure spullen en vond die kennelijk altijd beter klinken dan hetgeen hij daarvoor bezat en zeker beter dan Philips.
Op een zeker moment vallen de schellen hem van de oren en blijkt Philips toch de best klinkende audio ooit te hebben gefabriekt. Ergens in dit jaren durende traject moet Bram zichzelf ontzettend voor de gek hebben gehouden met niet kloppende observaties. Dat dit mogelijk thans ook nog een mogelijkheid zou zijn is voor Bram geen te overwegen optie.
De man in het laatste filmpje is wel in het rijke bezit van een grootmembraancondensatormicrofoon, da's andere koek dan een telefoonerwtmicrofoon....maar nog steeds ongeschikt om een speaker via youtube mee te beoordelen...
An inability to grasp science is no argument against it....