Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384148 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1320 Gepost op: 11 april 2019, 16:50:59 »
Ik snap het verhaal van Bram ook niet. Ik wil alleen maar zeggen dat al zijn de luidsprekers of set nog zo goed als er Diana Krall op gedraaid wordt klinkt het nergens naar. Dat ligt voor mij aan Krall, niet aan de rest.
Slechte opnames Chuck Berry?, het zal, wel vind ik niet zo interessant. De muziek vind ik goed en daar gaat het mij om. Richtlijnen YT?, ook niet interessant.
Actuele luidsprekers ken ik zo niet, mijn B&W's zijn 17 jaar oud en de JMR's 37 en daar luister ik naar, vooral naar de B&W's.

Ik lees en denk te rap,ik dacht je wijte dat aan die speakers :think:  ik noteer hier dan op mijn agenda Rene heeft een hekel aan

krall en Paul kan er dagen naar luisteren,klopt toch? :koffie:
En de wijzen komen uit het oosten.  ;)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1321 Gepost op: 11 april 2019, 18:36:50 »
Ben ik blij :) Deze jongen laat zien how to met earpads van sennheisers, zelden zo'n verrotte HD600 gezien.alleen kijk maar is
als hij klaar is.ben natuurlijk blij dat hij ook fouten maakt zodat ik gesterkt aan zo'n klus kan beginnen met mijn 25jr
oude HD565 ovation.
Het voordeel is ook dat de earpads op de HD650 passen alleen dat ding overleeft mij want ik gebruik hem nauwelijks ::)

« Laatst bewerkt op: 11 april 2019, 19:39:44 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1322 Gepost op: 12 april 2019, 05:30:57 »

We leven in een tijd dat hoofdtelefoons minder gebruikt worden voor cdspelers of versterkers,het is eigenlijk de pc die deze
functies langzaam maar zeker heeft overgenomen en wel terecht.
Bij een pc of laptop is een hoogohmige hoofdtelefoon uit den bose het brengt weinig luisterplezier en fun.
Een teken aan de wand is dat de fabrikanten dat ook zo zien en hun topmodellen stuk voor stuk omschakelen op laagohmige
modellen,en dan met of zonder dac.
Je ziet hier ook dat wat ik voorspelde in het verleden, dat de ess sabre chip hierbij een hoofdrol gaat spelen.
Maar op dit forum werd ik daarom uitgelachen want een dac is een dac en wat moet je ermee,toch?
We zijn nu ±18 mnd verder en je ziet dat deze chip de wereld aan het veroveren is en wel om zijn soundkwaliteit,hij komt dan
ook uit californie oftewel silicon valley  zwaaizwaai

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1323 Gepost op: 12 april 2019, 07:12:48 »
.........................................
Je ziet hier ook dat wat ik voorspelde in het verleden, dat de ess sabre chip hierbij een hoofdrol gaat spelen.
Maar op dit forum werd ik daarom uitgelachen want een dac is een dac en wat moet je ermee,toch?
We zijn nu ±18 mnd verder en je ziet dat deze chip de wereld aan het veroveren is en wel om zijn soundkwaliteit,hij komt dan
ook uit californie oftewel silicon valley  zwaaizwaai

 :rofl:

De chip wordt al jaren gebruikt Bram en heeft jouw promotie helemaal niet meer nodig.
Je presenteert ook nu weer niet de historische feiten.
Merken als Shiit, Burson enz. hebben dit onder de hoed. 
« Laatst bewerkt op: 12 april 2019, 07:38:16 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1324 Gepost op: 12 april 2019, 07:40:10 »
In het Oosten gebeurt alles net iets later.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1325 Gepost op: 12 april 2019, 07:47:34 »
Geen idee wat er allemaal gebeurd in het oosten.....


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1326 Gepost op: 12 april 2019, 11:51:07 »

Dat kan komen dat je niet in deze materie thuis bent,heb ook het idee dat je teveel werkt en 2 dingen doet, dat is dan jouw job

klaren en dan stiekum naar dit forum loeren want dat is onder werk verboden toch? dus het is heel normaal dat je ietwat

overspannen raakt, advies mijnerzijds ontspannend lezen  met een biertje of wijntje in je vrije tijd en dan niet te veel! ::)

Hier nog 1 bekende hoofdtelefoon met de  ess sabre dac dezelfde die in de dragonfly red zit,alleen wat een poen!!


Klopt, Ik ben totaal niet thuis in de materie. 
En dat ik te veel werk klopt. Vind ik.   Mijn werkgever zou graag zien dat ik wat meer werk verzet voor hetgeen hij betaald.
Maar dat is iets waar we het niet eens over gaan worden.
 ;D ;D
Overigens heb ik toestemming van de chef om zo nu en dan even te interneppen. Net als mijn collega's even naar de rookruimte mogen voor hun verslaving.
Overspannen raken doe ik al jaren niet meer. Ik heb een veel te leuke liefhebberij waar ik erg ontspannen van raak.  Onder andere het hier klieren hoort daar bij.
Ik gebruik een DACje van 30 euro op de laptop samen met de Denon AH-D2000, en dat gaat buiten gewoon goed.   Soms klinkt Youtube nog wel eens goed.
Welke chip er in zit boeit me niet zo heel veel als het eindresultaat maar goed is dan ben ik tevreden.
Voor het luisteren naar CD's doe ik precies hetgeen jij , Bram , zegt dat dit steeds minder gadaan wordt, luisteren met mijn Beyer DT1990 pro.

Best jammer dat ik niet thuis ben in de materie.  :'(

Marcel :D

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1327 Gepost op: 12 april 2019, 12:20:35 »
.........................................
Je ziet hier ook dat wat ik voorspelde in het verleden, dat de ess sabre chip hierbij een hoofdrol gaat spelen.
Maar op dit forum werd ik daarom uitgelachen want een dac is een dac en wat moet je ermee,toch?
We zijn nu ±18 mnd verder en je ziet dat deze chip de wereld aan het veroveren is en wel om zijn soundkwaliteit,hij komt dan
ook uit californie oftewel silicon valley  zwaaizwaai

 :rofl:

De chip wordt al jaren gebruikt Bram en heeft jouw promotie helemaal niet meer nodig.
Je presenteert ook nu weer niet de historische feiten.
Merken als Shiit, Burson enz. hebben dit onder de hoed.

En ik gebruik hem toch ook al langer als 1 jr of niet? dus ook een van de eersten toch?

We hebben het dan over de sabre ess 9018  dezelfde als in de game play van burson.De schiit mody van 99 dollar en in NL

125 dollar zit bij mijn weten geen sabre chip, trouwens model3 is inmiddels uit en daar kan ik hem ook niet ondekken.

Met de de uitkomst van de sabre chip ess9018 dus ±3 jr geleden begint pas het feest en niet voordien Henk :police:

En om die chip nu al als vintage te bestempelen is zacht gezegd zwaar overdreven.

Kijk de tijd staat niet stil wat vandaag nieuw is..........alleen ik vind die chip klangmatig hemels ik kan mij moeilijk voorstellen

dat er nog een betere komt.

De nummerrering van het type nummer kan wel veranderen maar ze borduren gewoon verder op het beginmodel dus de 9018

audiofabrikanten die deze chip gebruiken en dat zijn er veel de laatste tijd betalen effe wat meer als de chinezen die deze

chip inmiddels ook al ondekt hebben kopen ze in grote orders in, en je weet de massa maakt de prijs! dus ik zie ze bij alibaba

kwa prijs zinken, dus ver beneden de 100 dollar.

Moet ook bekennen dat kwabbernoot de ess chip eerder had alleen dat wist ik toen niet, in elk geval heeft hij het niet vanaf het

dak verkondigd dat was ik. :yeah:

« Laatst bewerkt op: 12 april 2019, 12:24:16 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1328 Gepost op: 12 april 2019, 12:55:29 »

Mijn eerste big speaker een monitor van dr heil  gekocht in ik dacht 1978/79 heeft mij een hoop poen gekost toen.

Was na maanden blij dat hij het huis verliet ondanks zijn supertweeter.

kom er sinds kort achter dat de woofers van foam waren,daarom is het onderste model niet origineel,de kleur klopt niet want die

was u.s.a oak,de woofers zijn op dit youtubefilmpje ook niet origineel die zijn vrij nieuw,heb er erg veel geld op verloren,omdat

het een apart model was,en alles wat apart is verlies je veel geld :'(

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1329 Gepost op: 12 april 2019, 13:26:43 »

Marcel je moet maar zo denken,wat je niet kent mis je ook niet toch?

Dat jouw hoofdtelefoon tot veel meer in staat is weet ik zeker of dat met een dragonfly red kan weet ik niet,dat een black

daar adem tekort komt vermoed ik haast wel,anders had ik je de black wel toegestuurd voor 1 weekje proberen,want Rene

heeft hem ook al een weekje op bezoek gehad en merkte met zijn audiofiele dacje weinig verschil en omdat dat hij ook wel een

oerlelijk oud model had en ook erg hoogohmig was,dat wist ik toen niet want hij heeft inmiddels een nieuwe.

De red stuur ik niet op omdat ik hem elke dag gebruik. ;)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1330 Gepost op: 12 april 2019, 15:30:13 »
.........................................
Je ziet hier ook dat wat ik voorspelde in het verleden, dat de ess sabre chip hierbij een hoofdrol gaat spelen.
Maar op dit forum werd ik daarom uitgelachen want een dac is een dac en wat moet je ermee,toch?
We zijn nu ±18 mnd verder en je ziet dat deze chip de wereld aan het veroveren is en wel om zijn soundkwaliteit,hij komt dan
ook uit californie oftewel silicon valley  zwaaizwaai

 :rofl:

De chip wordt al jaren gebruikt Bram en heeft jouw promotie helemaal niet meer nodig.
Je presenteert ook nu weer niet de historische feiten.
Merken als Shiit, Burson enz. hebben dit onder de hoed.

En ik gebruik hem toch ook al langer als 1 jr of niet? dus ook een van de eersten toch?
............................................................ was ik. :yeah:

Zoals gezegd schrijf jij geen geschiedenis en geef je aan, gezien je reactie, geen kennis te hebben genomen van de inhoud van mijn boodschap.

 zwaaizwaai
« Laatst bewerkt op: 12 april 2019, 15:33:18 door Hififreak »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1331 Gepost op: 12 april 2019, 15:43:45 »
Marcel je moet maar zo denken,wat je niet kent mis je ook niet toch?
Dat jouw hoofdtelefoon tot veel meer in staat is weet ik zeker of dat met een dragonfly red kan weet ik niet,dat een black
daar adem tekort komt vermoed ik haast wel,anders had ik je de black wel toegestuurd voor 1 weekje proberen,want Rene
heeft hem ook al een weekje op bezoek gehad en merkte met zijn audiofiele dacje weinig verschil en omdat dat hij ook wel een
oerlelijk oud model had en ook erg hoogohmig was,dat wist ik toen niet want hij heeft inmiddels een nieuwe.
De red stuur ik niet op omdat ik hem elke dag gebruik. ;)
Het was wel een Beyerdynamic DT880 en die vind ik beter dan welke Sennheiser dan ook. Ja ik heb ze allemaal gehoord die Sennheisers alleen die hele nieuwe niet, maar die zijn voor mij veel te duur.
Nu een Audio Technica 900, mooi goed geluid, laag ohmig kan zo in de laptop of Creative soundblaster. Beter dan mijn oude DT880.
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1332 Gepost op: 12 april 2019, 16:02:09 »

Marcel je moet maar zo denken,wat je niet kent mis je ook niet toch?

Dat jouw hoofdtelefoon tot veel meer in staat is weet ik zeker of dat met een dragonfly red kan weet ik niet,dat een black

daar adem tekort komt vermoed ik haast wel,anders had ik je de black wel toegestuurd voor 1 weekje proberen,want Rene

heeft hem ook al een weekje op bezoek gehad en merkte met zijn audiofiele dacje weinig verschil en omdat dat hij ook wel een

oerlelijk oud model had en ook erg hoogohmig was,dat wist ik toen niet want hij heeft inmiddels een nieuwe.

De red stuur ik niet op omdat ik hem elke dag gebruik. ;)

Bram,

Ik weet wat mijn Denon headset kan.  Ik weet wat er gebeurt als je hem op verschillende bronnen gebruikt.
Ik weet ook dat mijn Beyer het beter kan.  Maar die heeft een impedantie van 250 ohm en heeft zeker een echte hoofdtelefoonversterker nodig.
De Denon heeft een lage impedantie en kun je op een laptop of een klein USB DACje gebruiken.

Top en zeker dank voor het vertrouwen dat je me een apparaat zou toe willen sturen om te proberen. Dat waardeer ik zeker.
De oude hoofdtelefoon van Rene was een DT880 , dat is een halfopen headset.   Een tussenvorm van de DT770 gesloten en DT990 open.
Inmiddels zijn er de DT1770 gesloten en DT1990 open.  Beide met de prachtige drivers uit de Beyer series met Tesla drivers.
Buiten gewoon goede, vind ik, hoofdtelefoons.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1333 Gepost op: 12 april 2019, 16:22:35 »
.........................................
Je ziet hier ook dat wat ik voorspelde in het verleden, dat de ess sabre chip hierbij een hoofdrol gaat spelen.
Maar op dit forum werd ik daarom uitgelachen want een dac is een dac en wat moet je ermee,toch?
We zijn nu ±18 mnd verder en je ziet dat deze chip de wereld aan het veroveren is en wel om zijn soundkwaliteit,hij komt dan
ook uit californie oftewel silicon valley  zwaaizwaai

 :rofl:

De chip wordt al jaren gebruikt Bram en heeft jouw promotie helemaal niet meer nodig.
Je presenteert ook nu weer niet de historische feiten.
Merken als Shiit, Burson enz. hebben dit onder de hoed.

En ik gebruik hem toch ook al langer als 1 jr of niet? dus ook een van de eersten toch?
............................................................ was ik. :yeah:

Zoals gezegd schrijf jij geen geschiedenis en geef je aan, gezien je reactie, geen kennis te hebben genomen van de inhoud van mijn boodschap.

 zwaaizwaai

Toen ik mijn blijdschap verkondigde was er weinig bekendheid over deze chip, ik dacht audioquest was de eerste.

wat sinds kort volgt is dat de hoofdtelefoon fabrikanten zich massaal op deze chip storten,± 5 mnd geleden ging arcam en

cambridge ook over op deze chip,zelfs in hun versterkers worden ze geimplanteerd en dat vind ik niet zo best want wat moet

ermee? heb een cambridge met ingebouwde wolfson dac,mijn tip,koop nooit een versterker met ingebouwde dac,koop hem los!

Anderzijds zijn er fabrikanten die niet zo snel kunnen reageren omdat ze nog voorraden bezitten en die ze eerst kwijt willen.

Mocht Bryston daar ook onder zijn dan probeer ik de eerste te zijn om jouw dat te vertellen Henk zwaaizwaai

En inderdaad wij praten langs elkaar heen,maar dat doen wij al jaaaaren toch!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1334 Gepost op: 13 april 2019, 12:45:05 »
Als ik het goed begrijp heeft Bram daar in het oosten (Silicon Valley) een chip opgegraven en daarmee staan zwaaien. Vervolgens wil nu iedereen die chip hebben en stoppen ze 'm zelfs daar waar de zon niet schijnt (in versterkers bijvoorbeeld). Bram begrijpt daar dan weer helemaal niets van.
Nu vind ik het maar een armoedig ding, je moet er eerst een jitterbug voor zetten voordat ie een beetje klinkt. Maar Joep troep wordt er dan ook wel stukken beter van.
Een ware revolutie maar onze Bram krijgt niet de credits. Wellicht moeten we een inzameling houden.


Groeten, Ando.
Science is no democracy