Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384544 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1290 Gepost op: 31 januari 2019, 14:04:07 »
Er zijn de laatste tijden wat speakers verkocht aan dankbare liefhebbers,die krijgen dan een golden oldie.het frapante ervan is

dat ik al 2x gebeld ben met de vraag hoe kan dat zijn,dat ze veel mooier en beter klinken als al die speakers van de laatste 20jr

die ze in bezit hadden.Mijn antwoord is simpel,flinke woofers grote kisten daar kan geen zuiltje tegenop want die hebben kleine

woofertjes ;)

Foto van weleer en anno nu.
Die foto met die hond, geweldig! Mijn Kat Theo vind het maar niks. Als ie bij mij in de mancave zit zet ik altijd wel de muziek zacht...maar blijkbaar draai ik niet zijn smaak. Ik merk ook dat oudere luidsprekers zoals mijn Translators en ook die grote jongens die Cees laats bij mij naar binnen sjouwden goed klinken. Maar dit soort grote luidsprekers klinken alleen goed als je ze ook goed opstelt en als je de ruimte hebt voor dit type luidsprekers. Wel leuk dat de mensen die de luidsprekers van je overgenomen hebben enthousiast zijn over het geluid. En altijd leuk dat je een terug koppeling krijgt. Ik zag op de foto een paar Bose staan. Nu is het natuurlijk wel zo dat meneer Bose het voor ons verpest heeft. Toen de vrouwen die melkpakjes zagen moesten die grote kasten de deur uit  ;)
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2019, 14:05:47 door mmuetst »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1291 Gepost op: 31 januari 2019, 15:25:46 »
Er zijn de laatste tijden wat speakers verkocht aan dankbare liefhebbers,die krijgen dan een golden oldie.het frapante ervan is

dat ik al 2x gebeld ben met de vraag hoe kan dat zijn,dat ze veel mooier en beter klinken als al die speakers van de laatste 20jr

die ze in bezit hadden.Mijn antwoord is simpel,flinke woofers grote kisten daar kan geen zuiltje tegenop want die hebben kleine

woofertjes ;)

Foto van weleer en anno nu.
Die foto met die hond, geweldig! Mijn Kat Theo vind het maar niks. Als ie bij mij in de mancave zit zet ik altijd wel de muziek zacht...maar blijkbaar draai ik niet zijn smaak. Ik merk ook dat oudere luidsprekers zoals mijn Translators en ook die grote jongens die Cees laats bij mij naar binnen sjouwden goed klinken. Maar dit soort grote luidsprekers klinken alleen goed als je ze ook goed opstelt en als je de ruimte hebt voor dit type luidsprekers. Wel leuk dat de mensen die de luidsprekers van je overgenomen hebben enthousiast zijn over het geluid. En altijd leuk dat je een terug koppeling krijgt. Ik zag op de foto een paar Bose staan. Nu is het natuurlijk wel zo dat meneer Bose het voor ons verpest heeft. Toen de vrouwen die melkpakjes zagen moesten die grote kasten de deur uit  ;)

Bose heeft zijn kennis gewoon gejat bij philips toen hij daar nog werkzaam was.

Dan hebben we nog zo'n Pakistani hier ooit gehad en die jatte bij Almelo een atoombom.kan het nog erger! Daag
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1292 Gepost op: 31 januari 2019, 17:02:54 »
Bose heeft zijn kennis gewoon gejat bij philips toen hij daar nog werkzaam was.
Kan zijn, maar de marketing fabriek van Bose heeft wel voor gezorgd dat onze vrouwen melkpakjes willen. "Kijk schat klinkt net zo goed als die grote, maar dan veel en veel kleiner"  ;)
Moeten wij eens flikken met hun keuken....

En je kunt er niet onderuit Bram....marketing heeft meneer Bose niet gejat van Philips  ;)

Groeten Michael
« Laatst bewerkt op: 31 januari 2019, 17:08:54 door mmuetst »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1293 Gepost op: 31 januari 2019, 23:23:22 »
Bose heeft zijn kennis gewoon gejat bij philips toen hij daar nog werkzaam was.
Kan zijn, maar de marketing fabriek van Bose heeft wel voor gezorgd dat onze vrouwen melkpakjes willen. "Kijk schat klinkt net zo goed als die grote, maar dan veel en veel kleiner"  ;)
Moeten wij eens flikken met hun keuken....

En je kunt er niet onderuit Bram....marketing heeft meneer Bose niet gejat van Philips  ;)

Groeten Michael


Bose is groot geworden o.a met de 901 in 1968/69 kocht je er de eindversterkers van bose erbij had je een dure set teminste

voor die tijd. veel grote exclusieve disco bars in duitsland had ze in bezit en die maakten echt indruk in die tijd.

De bose melkpakjes zijn ±20 jaar later,en inderdaad die melkpakjes heb je in veel uitvoeringen.

Alleen de duurste aktieve uitvoeringen waren toch wel goed,onderschat die niet.

En inderdaad reclame maken is ook een kunst,alleen de consument betaald die reclame zonder dat ze dat begrijpen.

De bose 901 is meer als 40jr op de markt geweest welk ander merk doet hem dat na? 8)






Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1294 Gepost op: 31 januari 2019, 23:31:16 »
De bose 901 is meer als 40jr op de markt geweest welk ander merk doet hem dat na? 8)
Maar eh hier zit geen grote woofer in en volgens jou uitspraak: "daar kan geen zuiltje tegenop want die hebben kleine
woofertjes" Nu weet ik wel dat de 901 geen zuiltje is en je kan hem ook geen boekenplank speaker noemen...maar toch geen grote woofer.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1295 Gepost op: 31 januari 2019, 23:42:17 »
En gezien dat je van filmpjes houdt: Bekijk deze eens:


bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1296 Gepost op: 31 januari 2019, 23:59:05 »
De bose 901 is meer als 40jr op de markt geweest welk ander merk doet hem dat na? 8)
Maar eh hier zit geen grote woofer in en volgens jou uitspraak: "daar kan geen zuiltje tegenop want die hebben kleine
woofertjes" Nu weet ik wel dat de 901 geen zuiltje is en je kan hem ook geen boekenplank speaker noemen...maar toch geen grote woofer.

Die ik heb verkocht zaten big woofers in + grote kisten rendement 93db.

Bose is een totaal ander systeem een box ohne filter,heb je de passende equalizer er niet bij zijn ze niets waard.

De series bose 901  had je in de loop van 40jr in 6 uitvoeringen,denk niet dat de equalizer uit 1970 past op een serie 3 dat gaat

dus niet.

Heb ook zelf altijd met de massa meegeluld van bose deugd niet,alleen de meesten hadden nog nooit een bose 901 beluisterd.

En ik dacht DAT WIL IK NA 40JR WETEN OOK vandaar de aanschaf,en hetzelfde geld  ook voor philips toch?

Dus mijn mening betreft grote gesloten Bookshelf en geen zuiltjes,en de minimale afm is dan 50 hoog en dan op stands,dat is de

ideale speaker in mijn ogen.

Jij doet voorkomen of ik bose daar ook onder rangschik en dat is dus niet zo,maar het is geen bad box! integendeel hij staat op

dezelfde level als jouw magnepans maar anders kwa midlaag,en neen je merkt niet dat ze geen hoog geven integendeel

ondanks dat het een breedbander is :police:

Let wel! die man van jouw video lult uit zijn nek heeft ze nooit in huis in huis gehad.

Hier een echte test,en wel over de serie6 en ze halen er zelfs magnepans bij als het moet.

http://www.tonepublications.com/review/we-review-the-bose-901/
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2019, 00:36:59 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1297 Gepost op: 01 februari 2019, 00:30:11 »
De bose 901 is meer als 40jr op de markt geweest welk ander merk doet hem dat na? 8)
Maar eh hier zit geen grote woofer in en volgens jou uitspraak: "daar kan geen zuiltje tegenop want die hebben kleine
woofertjes" Nu weet ik wel dat de 901 geen zuiltje is en je kan hem ook geen boekenplank speaker noemen...maar toch geen grote woofer.

Die ik heb verkocht zaten big woofers in + grote kisten rendement 93db.

Bose is een totaal ander systeem een box ohne filter,heb je de passende equalizer er niet bij zijn ze niets waard.

De series bose 901  had je in de loop van 40jr in 6 uitvoeringen,denk niet dat de equalizer uit 1970 past op een serie 3 dat gaat

dus niet.

Heb ook zelf altijd met de massa meegeluld van bose deugd niet,alleen de meesten hadden nog nooit een bose 901 beluisterd.

En ik dacht DAT WIL IK NA 40JR WETEN OOK vandaar de aanschaf,en hetzelfde geld  ook voor philips toch?
Heb je het filmpje dan bekeken?...Dat is een audio kenner die de box wel heeft beluisterd bij iemand die er zelfs speciaal een muur voor heeft gebouwd in zijn woonkamer. Persoonlijk heb ik de Bose nooit beluisterd in een goede opstelling. In Utrecht bij Steenweg hadden ze deze jongens ooit staan...klonk verschrikkelijk...maar was dus niet serieus opgesteld. Maar ook het verhaal dat je i.v.m. de equalizer een puist aan vermogen nodig hebt om het allemaal aan te sturen (vandaar dat Bose daar ook een zware versterker in hun progamma hadden) heb ik mijn twijfels over deze luidsprekers. Maar zoals in het filmpje ook wordt benoemd...hou je van klassiek en orkesten dan kan dit je luidspreker zijn die daar goed bij past.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1298 Gepost op: 01 februari 2019, 00:46:03 »

Hij heeft het over de serie 1 of 2 met een herinnering van 30 of 40 jr geleden lees de bovenstaande test maar en vertel me

dan WIE GELOOF JIJ! tis een lang stukkie maar daar word de 901 in het echt getest en dat is de serie6 :koffie:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1299 Gepost op: 01 februari 2019, 01:24:43 »

Hij heeft het over de serie 1 of 2 met een herinnering van 30 of 40 jr geleden lees de bovenstaande test maar en vertel me

dan WIE GELOOF JIJ! tis een lang stukkie maar daar word de 901 in het echt getest en dat is de serie6 :koffie:
Geloof geen van beide Bram, pas als we de Maggies real life testen tegen over een paar goed opgestelde Bose 901 luidsprekers dan pas kan ik je het antwoord geven wat ik mooier vind. Persoonlijk zal ik een paneel luidsprekers altijd anders vinden klinken dan een luidspreker met een doosje er om heen. Ik bezit meer luidsprekers in boxjes dus weet niet het verschil tussen verschillende paneel luidsprekers. Dus nooit een set Quads gehoord bijvoorbeeld. Maar weet wel dat zowel de Bose 901 als mijn Magnepans pas goed klinken als ze ook goed zijn opgesteld. En dat is bij beide luidsprekers nogal lastig en vaak niet te doen in een doorsnee huiskamer. Alle testen die ik tegen kom op internet geloof ik pas als ik het zelf heb gehoord, vooral met luidsprekers is dat het geval omdat het zo persoonlijk is wat je mooi vindt en wat niet. En ja, er zijn ook kleine zuiltjes met kleine woofertjes die mij verbazen zoals de zuiltjes die ik zelf pas gekocht heb.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1300 Gepost op: 01 februari 2019, 07:12:39 »
Bose heeft zijn kennis gewoon gejat bij philips toen hij daar nog werkzaam was.
Kan zijn, maar de marketing fabriek van Bose heeft wel voor gezorgd dat onze vrouwen melkpakjes willen. "Kijk schat klinkt net zo goed als die grote, maar dan veel en veel kleiner"  ;)
Moeten wij eens flikken met hun keuken....

En je kunt er niet onderuit Bram....marketing heeft meneer Bose niet gejat van Philips  ;)

Groeten Michael

Nee, in dit geval van van Infinity  :P

Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1301 Gepost op: 01 februari 2019, 08:12:14 »
Bose heeft zijn kennis gewoon gejat bij philips toen hij daar nog werkzaam was.
Kan zijn, maar de marketing fabriek van Bose heeft wel voor gezorgd dat onze vrouwen melkpakjes willen. "Kijk schat klinkt net zo goed als die grote, maar dan veel en veel kleiner"  ;)
Moeten wij eens flikken met hun keuken....

En je kunt er niet onderuit Bram....marketing heeft meneer Bose niet gejat van Philips  ;)

Groeten Michael

Nee, in dit geval van van Infinity  :P
Nu begrijp ik waar die domes door scheuren...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1302 Gepost op: 01 februari 2019, 09:29:07 »

Hij heeft het over de serie 1 of 2 met een herinnering van 30 of 40 jr geleden lees de bovenstaande test maar en vertel me

dan WIE GELOOF JIJ! tis een lang stukkie maar daar word de 901 in het echt getest en dat is de serie6 :koffie:
Geloof geen van beide Bram, pas als we de Maggies real life testen tegen over een paar goed opgestelde Bose 901 luidsprekers dan pas kan ik je het antwoord geven wat ik mooier vind. Persoonlijk zal ik een paneel luidsprekers altijd anders vinden klinken dan een luidspreker met een doosje er om heen. Ik bezit meer luidsprekers in boxjes dus weet niet het verschil tussen verschillende paneel luidsprekers. Dus nooit een set Quads gehoord bijvoorbeeld. Maar weet wel dat zowel de Bose 901 als mijn Magnepans pas goed klinken als ze ook goed zijn opgesteld. En dat is bij beide luidsprekers nogal lastig en vaak niet te doen in een doorsnee huiskamer. Alle testen die ik tegen kom op internet geloof ik pas als ik het zelf heb gehoord, vooral met luidsprekers is dat het geval omdat het zo persoonlijk is wat je mooi vindt en wat niet. En ja, er zijn ook kleine zuiltjes met kleine woofertjes die mij verbazen zoals de zuiltjes die ik zelf pas gekocht heb.

In het algemeen zijn wij het wel eens,alleen dan komen wij weer terug bij het begin en dat geld voor alle soorten weergevers

speelt de kamer niet positief mee dan kan een set van (en nu heb ik het over nieuwprijs) 1500 euro een set van 5000 euro

eruit spelen,en dat ligt dan hooftzakelijk aan de combinatie speaker,kamer.

Een grote meerderheid in NL leeft in kamers van ±8 a 10 bij ±4mtr en die heb ik dus,maar die is problematische dan eentje van

5 bij 8 en die heb ik ook.Dus de klangmatigheid van een 5 bij 8 mtr is veel beter en je hebt meer aan een muur van 8mtr

terwijl de luister afstand van ±5mtr veel idealer is als 4mtr. :koffie:

Trouwens hier de laatste serie van bose 901
« Laatst bewerkt op: 01 februari 2019, 09:32:08 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1303 Gepost op: 01 februari 2019, 10:56:32 »

speelt de kamer niet positief mee dan kan een set van (en nu heb ik het over nieuwprijs) 1500 euro een set van 5000 euro eruit spelen,en dat ligt dan hooftzakelijk aan de combinatie speaker,kamer.


Bram, ik geloof dat ik het een keertje met je eens ben... mag ik een biertje van je pakken?
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1304 Gepost op: 01 februari 2019, 11:10:26 »
Ook met die zin van Bram ben ik het geheel eens.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000