Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 387264 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1260 Gepost op: 12 december 2018, 07:22:30 »
Bram,  Ik ga René en Stieneke in het nieuwe jaar verschillen laten horen die in het echie niet bestaan.   ;)

Daar heb ik mijn twijfels bij,ten eerste,jij hoort een verschil tussen een oldy zoals een Marantz en mischien DE sony.

omdat jij jouw ruimte door en door kent, het lid rene die betreed daar een vreemde akoestiek die hij niet kent en ook

voorlopig niet kent ook al is hij er 4 of 5 x geweest.

Ik volg jouw gewoontes en uitspraken exact,iets wat jij aanschaft kwa speakers&versterkers (bryston) die val jij gewoonte

getrouw niet af,nee die blijf jij trouw door dik en dun.

Ze kosten dan ook een paar cent en verkopen doe je ook niet want dan lijd jij verlies :'(

Als die set in jouw ogen de beste is waarom steeds uitwijken naar goedkoper spul en al die speakers gaan stapelen en

meer van die experimenten zoals die zelfbouw boxen? precies je bent niet totaal tevreden vandaar die uitwijk naar wat anders.

En ik voorspel jou dat je dat blijft doen en wel net zolang als ik dat gedaan heb (35jr)!

alleen er is 1 groot verschil ik verpand mijn hart niet aan een merk of set,als ik ze zat ben vliegen ze de deur uit.

En dat ga jij niet zo snel doen dus vandaar het uitwijken naar andere weergevers in de lowprice sektor.

Ik wijk nu niet meer af van de best klinkende versterker ooit,hij pakt elke passieve speaker die ik bezit en maakt er een

muziekfeest van,de behoefte om weer te wisselen is helemaal over,en wat kost zo'n ding? ±80 euro'tjes en inderdaad

40 jaar oud.....maaaar het is wel een philips receiver :)

Hier nog een foto van heute abend en je wilt niet weten wat ik nog in kamer 2 heb staan.

Ik vind het iedere keer weer prachtig hoe ver jouw gedachten jegens mij afwijken van de werkelijkheid.
De bovenstaande lap tekst is weer het bewijs dat je er wel je best op hebt gedaan.   :rofl:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1261 Gepost op: 12 december 2018, 10:22:02 »

Het feit dat speakers doorslagevend zijn in de weergave klopt dus.de bewering speakers met een minimale afm van zeg

maar 50 hg/ ±30 diep is de beste compromis voor een gemiddelde huiskamer,dus een grote Bookshelf.

Een zuil zal het ook doen maar heeft tekortkomingen in de flexebiliteit van het plaatsen,veelal veroorzaakt doordat de bas

problemen kan geven en je hem dus niet in de hoogte kunt verstellen wat een nadeel is.

Aktieve luidsprekers hebben voordelen dat zonder meer,maar je zit vast aan het sound oftewel het klangbeeld van de

eindtrappen in de box zelf want die kun je dus niet even zomaar uitwisselen.

Dus de uiteindelijke aanbeveling mijnerzijds is, en die is heel persoonlijk! de philips AH  684 deze versterker is gewoon

klang matig top! pak er een grote wharfdale zuil erbij van de laatse ± 10jr met een rendement van minimaal 90db en er

bestaat klangmatig geen enkele dure set die deze combi verslaat,zelfs niet eentje met buizen!

Het is toch een realiteit dat de grote meerderheid die andere of nieuwe speakers aanschaft in het begin gaat juichen,en pas

na 14 dagen het juichen veel minder word? onze oortjes ondergaan dan een gewenningsperiode die dan dingen aan het licht

brengen die je voordien überhaupt niet waarnam,dat is toch zo? :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1262 Gepost op: 12 december 2018, 11:29:13 »
Dus een grote bookshelf is ideaal maar uiteindelijk kies je toch voor een Warfdale zuil? Hmm, moet ik nu deze  :sceptic: gebruiken of deze  Daag. Ik weet het niet zo goed.

Groeten...

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1263 Gepost op: 12 december 2018, 12:15:11 »
Dus een grote bookshelf is ideaal maar uiteindelijk kies je toch voor een Warfdale zuil? Hmm, moet ik nu deze  :sceptic: gebruiken of deze  Daag. Ik weet het niet zo goed.

Groeten...

Klangmatig is een zuil toch het beste volgens Bram, bookshelfs zijn een compromis. Of snap ik het ook al niet meer?  :(
Science is no democracy

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1264 Gepost op: 12 december 2018, 12:54:43 »

Het feit dat speakers doorslagevend zijn in de weergave klopt dus.de bewering speakers met een minimale afm van zeg

maar 50 hg/ ±30 diep is de beste compromis voor een gemiddelde huiskamer,dus een grote Bookshelf.

Een zuil zal het ook doen maar heeft tekortkomingen in de flexebiliteit van het plaatsen,veelal veroorzaakt doordat de bas

problemen kan geven en je hem dus niet in de hoogte kunt verstellen wat een nadeel is.

Aktieve luidsprekers hebben voordelen dat zonder meer,maar je zit vast aan het sound oftewel het klangbeeld van de

eindtrappen in de box zelf want die kun je dus niet even zomaar uitwisselen.

Dus de uiteindelijke aanbeveling mijnerzijds is, en die is heel persoonlijk! de philips AH  684 deze versterker is gewoon

klang matig top! pak er een grote wharfdale zuil erbij van de laatse ± 10jr met een rendement van minimaal 90db en er

bestaat klangmatig geen enkele dure set die deze combi verslaat,zelfs niet eentje met buizen!

Het is toch een realiteit dat de grote meerderheid die andere of nieuwe speakers aanschaft in het begin gaat juichen,en pas

na 14 dagen het juichen veel minder word? onze oortjes ondergaan dan een gewenningsperiode die dan dingen aan het licht

brengen die je voordien überhaupt niet waarnam,dat is toch zo? :police:
Buizen zijn niet het beste hoor Bram! Hybride moet je hebben! ;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Leonard

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 188
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1265 Gepost op: 12 december 2018, 13:55:39 »
Het meest interessante in de ruimte van Bram is het tapijt. Helaas kan het niet praten.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1266 Gepost op: 12 december 2018, 13:57:30 »
Dus een grote bookshelf is ideaal maar uiteindelijk kies je toch voor een Warfdale zuil? Hmm, moet ik nu deze  :sceptic: gebruiken of deze  Daag. Ik weet het niet zo goed.

Groeten...

Nee,bram denkt ook praktisch en weet dat big Bookshelf bij veel vrouwtjes op veel tegenstand stuit anno nu.

daarom als de number 2 de flinke wharwedale o.a deze of de mijne voor ±500 is er niets vergelijkbaars Toppie!

https://link.marktplaats.nl/m1339567275
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.918
    • ARJANKU.IT service
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1267 Gepost op: 12 december 2018, 13:59:28 »
Bizar toch dat Bram zich al die jaren oren heeft laten aannaaien waar het het kopen van versterkers betrof.

Ik was in de jaren zeventig in de gelukkige omstandigheid dat ik thuis een Philips 720 alsook een Sansui 441 receiver naast elkaar en afwisselend kon beluisteren. De Philips had duidelijk meer vermogen maar klang..eh klankmatig ontliep het elkaar niets.
Raar dat het audio-evangelie de laatste maanden zo ingrijpend door Bram wordt herschreven met een stelligheid en gebrek aan onderbouwing waar menig zeloot een puntje aan kan zuigen. ;)
Het klang... eh. klankbeeld van mijn huidige actieve speakers wordt voor het allergrootste gedeelte bepaald door de filtering, units en behuizingen en pas door de ingebouwde versterkers wanneer ik ze in de clip zou jagen.

An inability to grasp science is no argument against it....

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1268 Gepost op: 12 december 2018, 17:24:51 »
Dus een grote bookshelf is ideaal maar uiteindelijk kies je toch voor een Warfdale zuil? Hmm, moet ik nu deze  :sceptic: gebruiken of deze  Daag. Ik weet het niet zo goed.

Groeten...

Nee,bram denkt ook praktisch en weet dat big Bookshelf bij veel vrouwtjes op veel tegenstand stuit anno nu.

daarom als de number 2 de flinke wharwedale o.a deze of de mijne voor ±500 is er niets vergelijkbaars Toppie!

https://link.marktplaats.nl/m1339567275

Dat zijn toch die speakers met een buikje?
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1269 Gepost op: 13 december 2018, 09:56:43 »
Als mensen bezig zijn met audio en het een en ander proberen op wat voor manier dan ook zijn ze ontevreden in de ogen van Bram.
Dat zal soms ook best het geval zijn.
Maar met de audio hobby bezig zijn kan ook betekenen gewoon wat het zegt, bezig zijn met een hobby.
Genieten ontspannen en eens een ander kastje, kabeltje, opstelling, of wat dan ook proberen.

Bekijk het eens van de positieve kant. Bram.
En ik heb het al eens eerder gezegd, het is geen competitie.
Het gaat er niet om wie het verste kan plassen voor het minste geld.

Het gaat om de lol die we hebben met die spullen.  De een doet dat door dure spullen te wisselen en de ander door dure 2e hands spullen te wisselen en de ander verzameld leuke en mooie audiospullen. De volgende is bezig met goedkope spullen en vindt ook het audio nirwana.
kortom het maakt allemaal geen zak uit.
Geniet van al het moois.  Ook jij Bram.  Ga eens genieten ipv er een soort game van te maken.
Aan de andere kant als die game van jou , jouw soort van genieten is. Ga vooral je gang.

Bram, dit is jouw topic.
Van welke set geniet je nu het meeste?  Serieuze vraag zonder iets anders te willen.
Gewoon nieuwsgierig. Welke set is op dit moment jouw lekkerste muziek maker?

Marcel

« Laatst bewerkt op: 13 december 2018, 15:38:27 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1270 Gepost op: 13 december 2018, 16:05:00 »
Jouw vraag ga ik nog posten Marcel effe geduld ;)

De nieuwe Chromecast v3 is uitgebracht en gelukkig voor mij blijft de ultra nog steeds de number 1 :yeah:

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.178
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1271 Gepost op: 13 december 2018, 18:21:47 »
Even heel wat anders Bram, heb je geen MFB's meer?
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1272 Gepost op: 13 december 2018, 18:28:47 »
Jouw vraag ga ik nog posten Marcel effe geduld ;)

De nieuwe Chromecast v3 is uitgebracht en gelukkig voor mij blijft de ultra nog steeds de number 1 :yeah:

Komt goed.

En bij mij doet de Ultra ook erg goede diensten.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1273 Gepost op: 13 december 2018, 21:07:42 »

Nog een foto van mij uit winter 1951/52,mijn zus was in 1946 in een vakantiehersteloord geweest om enigsinds aan te

komen van de hongerwinters 1944/46.Nadien werd ze in de jr 70 mis Germany no 2 en mis Europa in de bodybuillding

de no 1 het kan verkeren :)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1274 Gepost op: 13 december 2018, 21:26:10 »
Even heel wat anders Bram, heb je geen MFB's meer?

Zekers,de die heet MFB AH 578, al die andere mfb's zijn verkocht.
« Laatst bewerkt op: 13 december 2018, 21:28:50 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65