Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384294 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1245 Gepost op: 10 december 2018, 21:17:44 »

[...]

Waarom versterkers na 1980 minder klonken kun je lezen in dit topic van waarom en hoe en dan vooral de FTZ materie. :police:
En je kunt er ook lezen waarom dat helemaal niet waar is.

Groet,
Jacco

Nou ja, daar denkt Bram, persoonlijk, anders over.

 :cheers:
No problem. Het ging er om dat het eenzijdige nieuws met een ander licht beschenen werd.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1246 Gepost op: 10 december 2018, 22:25:16 »
Ach, ieder zijn ding. Mijn nieuwe Hybride klinkt net zo als de transistorbak uit de jaren 80. Blijkbaar hebben die de Theorie van Bram niet goed begrepen.
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1247 Gepost op: 10 december 2018, 22:36:53 »
Och, ik heb een vintage Marantz buizenbak hetzelfde horen zijn als een moderne Sony slettenbak. Waar gaat het eigenlijk over?

Groet,
Jacco

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1248 Gepost op: 11 december 2018, 04:11:59 »
BESTE TV ALLERTIJDEN ANNO HEDEN TEN DAGE  :police:

De OLED LG 65C8PlA 2018  uitgebracht april/mei kostte ±4000 euro prijs nu dec 2018 ±2400 euro.

Ik ga het niet hebben over de kwaliteit van het beeld daar is het wereldwijd al genoeg over gepraat.

Ik kan hem ook wel vergelijken met de oled van sony of de samsung Qled deze zijn beide aanwezig in de family.

De oled van SONY zit kwalitatief op dezelfde level als de OLED 65inch van LG,is ook niet vreemd want het paneel is een LG

paneel.

Wat mij bij de LG opvalt is de sound die hij produceert in een normale huiskamer, dus let wel! niet in de mediamarkt of bcc.

Normale wijze ondersteund bij mij thuis de aktieve speakers philips DSS 930 de vorige lcd oftewel led panelen de weergave

van films etc,dat is tot mijn verbazing niet meer nodig.

Wat de oled van LG hier produceert aan sound is gewoon eng kwa effect, auto's die wegrijden is gewoon realistisch,deuren

die dichtgeslagen worden je schrikt gewoon want het effect is kamerbreed aanwezig,het links rechts effekt adembenemend!

Deze LG is top en natuurlijk gaan de concurenten dat volgend jr ook proberen te doen.

Wil je deze oled prijs niet willen betalen pak gerust een ultra HD van sony,philips of Panasonic en je geniet kwa beeld net

zo goed, teminste als het een 65inch is want die kleintjes van 50 of 55 inch is minder spannend kwa kijkgenot.

 LET WEL! de oled kan door het wegklappen van het onderstel plat tegen de muur,met als nadeel dat het effect van de

dolby vision veel minder word.Dus  gewoon op de standaard en ±20cm van de achterwant! :claps:


…….trouwens was LG niet ooit van philips?????

« Laatst bewerkt op: 11 december 2018, 04:59:14 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1249 Gepost op: 11 december 2018, 06:37:23 »
Bram,

Het verhaal over het geluid is leuk maar voor mij minder interessant in deze.  Ik geloof je helemaal dat het een belevenis is.
Je tipt ook nog even heel iets de beeldkwaliteit aan.
Mijn vraag aan jou is dan:

Heb je de beeldinstellingen gelaten zoals ze af fabriek ingesteld staan?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1250 Gepost op: 11 december 2018, 09:12:44 »
Bram,

Het verhaal over het geluid is leuk maar voor mij minder interessant in deze.  Ik geloof je helemaal dat het een belevenis is.
Je tipt ook nog even heel iets de beeldkwaliteit aan.
Mijn vraag aan jou is dan:

Heb je de beeldinstellingen gelaten zoals ze af fabriek ingesteld staan?

Marcel

Nu ja,ik zit hier wel op een hifi topic dus geluid hoort er bij,en nee hij staat niet op afstelling af fabriek want in mijn slaapkamer

is het veel donkerder als in mijn huiskamer,dus waar veel licht  aanwezig is krijg ik een andere vaste instelling.

Ben zowiezo een liefhebber van veel contrast en minder kleur en je kunt hem buiten de vaste instellingen helemaal aan je

eigen smaak aanpassen want elke huiskamer heeft een bepaalde lichtsterkte en daarop moet je hem inregelen vind ik. :koffie:

P.S....ik zie net dat er een automatic op zit voor lichtinval dus hij past zich aan de dag/nacht omstelling maar dat had mijn

vorige philips 55inch 3D van 3 jr geleden ook al.
« Laatst bewerkt op: 11 december 2018, 09:18:23 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1251 Gepost op: 11 december 2018, 09:37:10 »
Och, ik heb een vintage Marantz buizenbak hetzelfde horen zijn als een moderne Sony slettenbak. Waar gaat het eigenlijk over?

Groet,
Jacco

Natuurlijk over sound verschil tussen versterkers onderling,en natuurlijk vinden dat de meesten hier dat interresant ::)

En daar gaat het over, dat jij daar het niet eens bent is overbekend toch? en dat je steeds minder aanhang krijgt over

jouw rotsvaste overtuiging blijkt dat jouw aanhang steeds meer slinkt,oftewel ik hoor ze niet behalve dan jouw grote fan

Ando 8)  Zelfs der chef neemt langzaam afstand van deze stelling dacht ik zomaar :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1252 Gepost op: 11 december 2018, 11:03:37 »
Och, ik heb een vintage Marantz buizenbak hetzelfde horen zijn als een moderne Sony slettenbak. Waar gaat het eigenlijk over?

Groet,
Jacco

Natuurlijk over sound verschil tussen versterkers onderling,en natuurlijk vinden dat de meesten hier dat interresant ::)

En daar gaat het over, dat jij daar het niet eens bent is overbekend toch? en dat je steeds minder aanhang krijgt over

jouw rotsvaste overtuiging blijkt dat jouw aanhang steeds meer slinkt,oftewel ik hoor ze niet behalve dan jouw grote fan

Ando 8)  Zelfs der chef neemt langzaam afstand van deze stelling dacht ik zomaar :police:
Alleen en verveeld thuis Bram, behoefte aan discussie en een bezigheid?
Eens buizen altijd buizen.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1253 Gepost op: 11 december 2018, 18:04:44 »
Och, ik heb een vintage Marantz buizenbak hetzelfde horen zijn als een moderne Sony slettenbak. Waar gaat het eigenlijk over?

Groet,
Jacco

Natuurlijk over sound verschil tussen versterkers onderling,en natuurlijk vinden dat de meesten hier dat interresant ::)

En daar gaat het over, dat jij daar het niet eens bent is overbekend toch? en dat je steeds minder aanhang krijgt over

jouw rotsvaste overtuiging blijkt dat jouw aanhang steeds meer slinkt,oftewel ik hoor ze niet behalve dan jouw grote fan

Ando 8)  Zelfs der chef neemt langzaam afstand van deze stelling dacht ik zomaar :police:

Een verkeerde interpretatie van de eigen onderbuikgevoelens, noemen we dat.

 ::)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1254 Gepost op: 11 december 2018, 21:07:40 »
Och, ik heb een vintage Marantz buizenbak hetzelfde horen zijn als een moderne Sony slettenbak. Waar gaat het eigenlijk over?

Groet,
Jacco

Natuurlijk over sound verschil tussen versterkers onderling,en natuurlijk vinden dat de meesten hier dat interresant ::)

En daar gaat het over, dat jij daar het niet eens bent is overbekend toch? en dat je steeds minder aanhang krijgt over

jouw rotsvaste overtuiging blijkt dat jouw aanhang steeds meer slinkt,oftewel ik hoor ze niet behalve dan jouw grote fan

Ando 8)  Zelfs der chef neemt langzaam afstand van deze stelling dacht ik zomaar :police:
Bram, ik kan toch moeilijk gaan liegen over verschillen die ik niet hoor? Dan ga ik bij de eerste de beste blinde luistertest op mijn gat....


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1255 Gepost op: 11 december 2018, 21:33:59 »
Bram,  Ik ga René en Stieneke in het nieuwe jaar verschillen laten horen die in het echie niet bestaan.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1256 Gepost op: 11 december 2018, 21:46:15 »
Bram,  Ik ga René en Stieneke in het nieuwe jaar verschillen laten horen die in het echie niet bestaan.   ;)
Nu wordt het verwarrend....


Groeten, Ando.
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1257 Gepost op: 11 december 2018, 22:25:54 »
Bram,  Ik ga René en Stieneke in het nieuwe jaar verschillen laten horen die in het echie niet bestaan.   ;)
Dat willen wij horen. Toppie!
« Laatst bewerkt op: 11 december 2018, 23:08:16 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1258 Gepost op: 11 december 2018, 23:52:17 »
Bram,  Ik ga René en Stieneke in het nieuwe jaar verschillen laten horen die in het echie niet bestaan.   ;)

Daar heb ik mijn twijfels bij,ten eerste,jij hoort een verschil tussen een oldy zoals een Marantz en mischien DE sony.

omdat jij jouw ruimte door en door kent, het lid rene die betreed daar een vreemde akoestiek die hij niet kent en ook

voorlopig niet kent ook al is hij er 4 of 5 x geweest.

Ik volg jouw gewoontes en uitspraken exact,iets wat jij aanschaft kwa speakers&versterkers (bryston) die val jij gewoonte

getrouw niet af,nee die blijf jij trouw door dik en dun.

Ze kosten dan ook een paar cent en verkopen doe je ook niet want dan lijd jij verlies :'(

Als die set in jouw ogen de beste is waarom steeds uitwijken naar goedkoper spul en al die speakers gaan stapelen en

meer van die experimenten zoals die zelfbouw boxen? precies je bent niet totaal tevreden vandaar die uitwijk naar wat anders.

En ik voorspel jou dat je dat blijft doen en wel net zolang als ik dat gedaan heb (35jr)!

alleen er is 1 groot verschil ik verpand mijn hart niet aan een merk of set,als ik ze zat ben vliegen ze de deur uit.

En dat ga jij niet zo snel doen dus vandaar het uitwijken naar andere weergevers in de lowprice sektor.

Ik wijk nu niet meer af van de best klinkende versterker ooit,hij pakt elke passieve speaker die ik bezit en maakt er een

muziekfeest van,de behoefte om weer te wisselen is helemaal over,en wat kost zo'n ding? ±80 euro'tjes en inderdaad

40 jaar oud.....maaaar het is wel een philips receiver :)

Hier nog een foto van heute abend en je wilt niet weten wat ik nog in kamer 2 heb staan.

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1259 Gepost op: 12 december 2018, 07:04:07 »
Volgens mij hoef je een akoestiek niet te kennen.
Verschillen , als die er zijn, ga je horen.  Het gaat om verschillen die in dezelfde ruimte hoorbaar zouden moeten zijn tussen A en B.
Het gaat niet om het herkennen van de kwaliteiten van de eigen set in een vreemde ruimte.

En met een goed verhaal er bij klinken zelfs kabels in een onbekende tevens slechte akoestiek anders.
Van dat gebeuren ben ik meerdere malen getuige geweest op diverse audio shows.
Hele zalen vol met mensen die binnen 5 seconden het verschil konden horen tussen een dure en een nog duurdere kabel.
En wonder boven wonder hoorden ze allemaal hetgeen de verkoper in zijn verhaal aangaf.

Dus het gaat absoluut en zeker lukken om verschillen te laten horen die er niet zijn.

Geen idee of Hififreak bovenstaande methode gaat gebruiken , maar ik ben er zeker van dat het gaat lukken om verschillen te laten horen die er niet zijn.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000