Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384265 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1170 Gepost op: 05 november 2018, 16:43:37 »
Ja Bram weet er echt heel veel van af.

Gr. Hans
Ja, echt heel veel!

Eigenlijk behoor je Bram ook met U aan te spreken, hij is naast alwetende Hifi Goeroe ook nog eens Dierenarts!
Je bedoelt dat Bram een wandelende audio encyclopedie is? Hij weet idd wel errug veul.   ;)
En lult ook de helft bij elkaar..
Maar er zijn maar twee testamenten... wat nu?
Er kan een audio café gecreëerd worden met het draadje audiofabels en hoe verder ?
Uiteraard met een alcohol slot want het moet nog wel leesbaar zijn.
Dus op donderdag gesloten....
En met speciale voorzieningen voor onze René, geen Krall want daar ga je van aan de lall.   :cheers:

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1171 Gepost op: 12 november 2018, 19:30:59 »

Zo,maandag weer een roteind rijden naar limburg voor een paar grote lelijke philips boxen.

je ziet ze zelden dus ik moet wel,hoe groter hoe beter Toppie! en dan is het punt uit, of er moet nog een HR499 te koop zijn

maar dat is gewoon de allerlaatste, wat ik nog wens :)
Welk type Philips luidsprekers ga je halen ?

De AH 467  ze zien er niet uit, je weet de typische look eind 70 .

                           https://www.ebay.de/itm/1-Paar-Philips-22AH467-3-Wege-HighEnd-Lautsprecher-Raritat-VINTAGE-TOP/273085220283?hash=item3f9525c5bb:g:rfIAAOSwqvNakz86

Die heb ik vandaag ook opgehaald en heb er met veel plezier naar geluisterd.

luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1172 Gepost op: 13 november 2018, 16:02:03 »
zow, mooi prijsje wel
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1173 Gepost op: 13 november 2018, 17:03:18 »

Als dat die uit Germany zijn en je hebt er ±300 voor betaald is dat best veel,heb hier 3 paar ingekocht voor ± 80/90 euro de set

Ze klinken het beste op een flipversterker uit die jaren,de AH 684 of een AH708,798,799. de 7 serie is uit ±1980 en gebouwd

in belgie ze worden wel warmer dan de series uit japan met het onderscheid dat 798 gedeeltelijk werkt in klasse A.

En neen philips maakt daar geen vermelding van maar de reparateur van W&W vermoede dat.

Is dat hoorbaar? zekers,de AH 798 klingt nog een tik luchtiger en verfijnder met een nog iets drogere bas.

Philipshaters kunnen een eigen topic openen met als onderwerp; wij hebben een hekel aan philips ;)

anders raakt mijn topicje hier wel erg bevuild Daag

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1174 Gepost op: 13 november 2018, 17:10:22 »
Heeft die reparateur nog nooit een 798 onder handen gehad?


Groeten, Ando.
Science is no democracy

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1175 Gepost op: 13 november 2018, 18:04:01 »
Nee,ik heb niet die Duitse jongens gekocht maar gewoon hier uit de stad voor 2 tientjes.

Ik heb het tweede type met schuimdemping binnenin en dat is onderhand best hard.
Binnenkort maar eens vervangen.
Elcootjes laat ik nog even zitten en als ik ze vervang dan in eerste instantie weer door bipo's
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1176 Gepost op: 13 november 2018, 18:41:47 »
...... maar gewoon hier uit de stad voor 2 tientjes.

Lekker goeiekoop zeker als je dit vergelijkt met de gemiddelde prijs die Bram betaalt.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1177 Gepost op: 14 november 2018, 05:28:26 »
Nee,ik heb niet die Duitse jongens gekocht maar gewoon hier uit de stad voor 2 tientjes.

Ik heb het tweede type met schuimdemping binnenin en dat is onderhand best hard.
Binnenkort maar eens vervangen.
Elcootjes laat ik nog even zitten en als ik ze vervang dan in eerste instantie weer door bipo's

Is toch onzin om elco's te vervangen in luidsprekers, de kist is luchtdicht alles ziet er van binnen als nieuw uit hiero.

Een type 2 bestaat niet maar wel de AH 468 ziet er exact zo uit alleen met een ander filter + 3 fietsenlampjes om een meer aan

watt aan te kunnen.Deze box klingt dus anders en is niet geliefd bij philipslui.

Versterkers uit de jr 60/70 hadden niet meer watt dan gemiddelt 20/30/40 watt maar af1979/80 kwamen er uit japan

versterkers met veel meer watt,en jonge lui ja zelfs de dove massa dacht dat moet beter klinken,want ze verwisselden

watt met pk. dus philips heeft de 467 aangepast zodat deze een meer aan kwantitatieve watts aankon,en kreeg de benaming

AH 468 :'(

Plaats anders een foto van jouw 467 want ze zijn inmiddels 40 njr oud en veelal gebruikt in clubgebouwen en zuipketens.

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1178 Gepost op: 14 november 2018, 06:06:58 »
...... maar gewoon hier uit de stad voor 2 tientjes.

Lekker goeiekoop zeker als je dit vergelijkt met de gemiddelde prijs die Bram betaalt.

Gr. Hans

Zekers Hans, en gezien het gewicht van deze speaker (26 KILO) is ie nog goedkoper als 26 kilo sloopplanken,dat wel.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1179 Gepost op: 14 november 2018, 08:21:20 »
Watt kun je toch ook probleemloos omrekenen naar pk? Wil het, indien Bram het wenst, wel even doen..
Fietslampjes in een luidspreker zijn ook niet zo'n best plan want je dynamiek lijdt eronder.
Met weinig vermogen veel geluid maken is een prima opzet voor grote kasten maar de vraag naar kleinere luidsprekers leidde onafwendbaar de weg in naar kleinere langeslagluidsprekers en dan holt je rendement achteruit vanwege de langere spreekspoelen die je dan moet gebruiken.

Of elco's in een luidsprekerkast helemaal niet achteruit gaan zou  ik niet zo boud durven stellen maar de temperatuur in zo'n kast is vaak wel gunstiger voor de levensduur ( als de elco's door spelen op zuipkeetniveau niet steeds warm zijn gestookt).


An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1180 Gepost op: 14 november 2018, 11:55:43 »
Watt kun je toch ook probleemloos omrekenen naar pk? Wil het, indien Bram het wenst, wel even doen..
Fietslampjes in een luidspreker zijn ook niet zo'n best plan want je dynamiek lijdt eronder.
Met weinig vermogen veel geluid maken is een prima opzet voor grote kasten maar de vraag naar kleinere luidsprekers leidde onafwendbaar de weg in naar kleinere langeslagluidsprekers en dan holt je rendement achteruit vanwege de langere spreekspoelen die je dan moet gebruiken.

Of elco's in een luidsprekerkast helemaal niet achteruit gaan zou  ik niet zo boud durven stellen maar de temperatuur in zo'n kast is vaak wel gunstiger voor de levensduur ( als de elco's door spelen op zuipkeetniveau niet steeds warm zijn gestookt).

Mensen in die tijd hadden liever een 200pk auto dan een 40 pk,en dat omgezet in audio dacht men een 100 watter moet beter

zijn dan een 30 watter de massa denkt toch simpel en eenvoudig doof.

Een mummie uit egypte zien er na 4000 jr nog goed uit dat was te danken dat ze in een gesloten kist zaten als er een opening

was geweest had je alleen verpulverde resten gevonden.

De benaming gesloten box kende men in die jr niet,wel in engeland philips gaf de 476 de benaming drukkamerluidspreker

Maak je deze box open dan ziet er alles als nieuw uit nee zelfs splinternieuw er zit eerste klas schuimrubber in wat niet

verpulvert of vergaat idem het filter.

Het omlaag schroeven van HR speakers heeft altijd een nadeel er moet zwaar gefilterd worden en dat gaat op de lange

(luister)duur vervelen+iriteren.

Engelse speakers en philips maakten toen kwaliteitsspeakers speakers, uit de usa was gewoon rotzooi alles verpulverde

uiteindelijk of het nu schuimrubber of wooferranden betreft.

Gaan we de jr 80 in en philips het het wel voor gezien hield namen de duitsers het stokje over :)

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1181 Gepost op: 14 november 2018, 12:29:10 »
Citaat
Citaat
Het omlaag schroeven van HR speakers heeft altijd een nadeel er moet zwaar gefilterd worden en dat gaat op de lange
.
Geen idee wat je hiermee bedoelt ( en ik vertaal dagelijks consumentenproblemen naar techneutenoplossingen die weer makkelijk bruikbaar zijn voor consumenten).

Graag nog even uitleggen of er hier werkelijk schroeven werden gebruikt of was het weer een losse F-lodder?


« Laatst bewerkt op: 14 november 2018, 21:24:47 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

Infinity

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 718
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1182 Gepost op: 14 november 2018, 14:55:22 »
Watt kun je toch ook probleemloos omrekenen naar pk? Wil het, indien Bram het wenst, wel even doen..
Fietslampjes in een luidspreker zijn ook niet zo'n best plan want je dynamiek lijdt eronder.
Met weinig vermogen veel geluid maken is een prima opzet voor grote kasten maar de vraag naar kleinere luidsprekers leidde onafwendbaar de weg in naar kleinere langeslagluidsprekers en dan holt je rendement achteruit vanwege de langere spreekspoelen die je dan moet gebruiken.

Of elco's in een luidsprekerkast helemaal niet achteruit gaan zou  ik niet zo boud durven stellen maar de temperatuur in zo'n kast is vaak wel gunstiger voor de levensduur ( als de elco's door spelen op zuipkeetniveau niet steeds warm zijn gestookt).

Mensen in die tijd hadden liever een 200pk auto dan een 40 pk,en dat omgezet in audio dacht men een 100 watter moet beter

zijn dan een 30 watter de massa denkt toch simpel en eenvoudig doof.

Een mummie uit egypte zien er na 4000 jr nog goed uit dat was te danken dat ze in een gesloten kist zaten als er een opening

was geweest had je alleen verpulverde resten gevonden.

De benaming gesloten box kende men in die jr niet,wel in engeland philips gaf de 476 de benaming drukkamerluidspreker

Maak je deze box open dan ziet er alles als nieuw uit nee zelfs splinternieuw er zit eerste klas schuimrubber in wat niet

verpulvert of vergaat idem het filter.

Het omlaag schroeven van HR speakers heeft altijd een nadeel er moet zwaar gefilterd worden en dat gaat op de lange

(luister)duur vervelen+iriteren.

Engelse speakers en philips maakten toen kwaliteitsspeakers speakers, uit de usa was gewoon rotzooi alles verpulverde

uiteindelijk of het nu schuimrubber of wooferranden betreft.

Gaan we de jr 80 in en philips het het wel voor gezien hield namen de duitsers het stokje over :)
wtf klopt niets van! Wat een vooroordeel. Nog lang niet alle luidsprekers hadden foum en dan heb ik het niet alleen over Infinity, ook in Europa Azië England was er foum of rubber. En luidsprekers met foum is direkt slecht bij jouw, wat een gewauwel :neenee: ::)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1183 Gepost op: 14 november 2018, 15:34:02 »
...... maar gewoon hier uit de stad voor 2 tientjes.

Lekker goeiekoop zeker als je dit vergelijkt met de gemiddelde prijs die Bram betaalt.

Gr. Hans

Zekers Hans, en gezien het gewicht van deze speaker (26 KILO) is ie nog goedkoper als 26 kilo sloopplanken,dat wel.

Hmm, ik kom niet verder dan 13 kilo per speaker.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1184 Gepost op: 14 november 2018, 15:46:59 »
...... maar gewoon hier uit de stad voor 2 tientjes.

Lekker goeiekoop zeker als je dit vergelijkt met de gemiddelde prijs die Bram betaalt.

Gr. Hans

Zekers Hans, en gezien het gewicht van deze speaker (26 KILO) is ie nog goedkoper als 26 kilo sloopplanken,dat wel.

Hmm, ik kom niet verder dan 13 kilo per speaker.

En dat is samen??? :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65