Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384162 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1125 Gepost op: 16 september 2018, 12:52:09 »
Ik heb in het verleden deze gekocht bij de personeelswinkel van Philips.

Evenwichtig speakertje met zijdezacht hoog.



Jammer dat het hedendaagse aanbod zo gehavend is.

Ik ken ze de sony's en philipsen uit de digitijdperk en kan er geen mening over hebben.De platte woofers ook zo iets

indrukwekkends.Alleen de aktieve variant de F 9638 is niet geliefd bij de MFB liefhebbers hier een stukje daarover.

                                                             http://www.mfbfreaks.com/motional-feedback/geschiedenis/piet-gouw/achtergronden-f9638/
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1126 Gepost op: 16 september 2018, 14:27:37 »
Interessant stukje :)
An inability to grasp science is no argument against it....

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1127 Gepost op: 16 september 2018, 15:21:53 »
Goed om te lezen dat je weer terug bent Bram.   ;)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1128 Gepost op: 16 september 2018, 15:56:30 »
Goed om te lezen dat je weer terug bent Bram.   ;)

Dat zijn er wel een paar meer dacht ik,alleen uut rotterdam had ik dat niet verwacht :)….bedankt.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1129 Gepost op: 16 september 2018, 16:54:30 »
Goed om te lezen dat je weer terug bent Bram.   ;)

Dat zijn er wel een paar meer dacht ik,alleen uut rotterdam had ik dat niet verwacht :)….bedankt.

No hard feelings Bram, een ieder audio klooit op z,n eigen manier en dat mag.
Ik zie dat mijn draadje veel gelezen wordt echter de reacties komen altijd van de zelfde dus op z,n Rotterdams gezegd..... het zal me ruk wezen. Mijn ding zoals ik denk dat ik het wil, het dashboard van mijm site laat zien dat het regelmatig gelezen wordt en daar doe ik het voor.

Het project van de buizen pré met Jacco is daar ook een voorbeeld van en daar zijn afspraken over gemaakt.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1130 Gepost op: 16 september 2018, 17:55:41 »
Goed om te lezen dat je weer terug bent Bram.   ;)


Dat zijn er wel een paar meer dacht ik,alleen uut rotterdam had ik dat niet verwacht :)….bedankt.

Rotturdammers zijn zo erg nog niet...alleen zeggen ze meestal wel direct waar het op staat.


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1131 Gepost op: 17 september 2018, 09:25:59 »
Toch erg jammer dat door een paar kleine afwijkingen in de productie een eigenlijk goed product de nek om kunnen draaien.
Door het inkoop rekenboekje, en de kwaliteitscontrole op de verkeerde plek.
Tevens vind ik het een enorme misser dat er iets is ontwikkeld wat in productie niet maakbaar is en er geen goede andere oplossing voor wordt bedacht maar het product gewoon verkl**t wordt.

Erg jammer.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1132 Gepost op: 17 september 2018, 11:21:39 »
Toch erg jammer dat door een paar kleine afwijkingen in de productie een eigenlijk goed product de nek om kunnen draaien.
Door het inkoop rekenboekje, en de kwaliteitscontrole op de verkeerde plek.
Tevens vind ik het een enorme misser dat er iets is ontwikkeld wat in productie niet maakbaar is en er geen goede andere oplossing voor wordt bedacht maar het product gewoon verkl**t wordt.

Erg jammer.

Marcel
Mijn ervaring is dat de afdeling verkoop vaak een betere relatie heeft met de directie/directeur/eigenaar dan de afdeling ontwikkeling en kwaliteitscontrole. Niet één keer maar meerdere malen meegemaakt dat de afdeling verkoop al iets verkocht heeft voordat het uitontwikkeld of gereed voor verkoop is. Als het dan fout gaat krijgt de productie of de kwaliteitsafdeling de schuld dat het niet goed geproduceerd is en de controle erop tekort schiet. Dat alles door het grote ego van de verkoopafdeling. De verkoopleider zit vaak op schoot bij de directie/directeur/eigenaar en hebben dan een innige relatie van ouwe jongens krentenbrood en houden elkaar de hand boven het hoofd, zijn het volkomen met elkaar eens en vormen één blok tegen productie en kwaliteit als het fout is gegaan. Op één of andere manier gelooft de directie een verkoopleider eerder dan de mensen die er werkelijk verstand van hebben. Verkopers hebben de neiging om van zichzelf te denken dat ze overal verstand van hebben. Mijn mening als er iets niet goed is met een product schuw dan niet om de afdeling verkoop aan te spreken. Die hebben vaak een te dikke vinger in de pap bij de ontwikkeling, dat ze van heel veel zaken niets maar dan ook helemaal niets afweten doet er blijkbaar niet toe.
Ja ik heb grote bedenkingen bij verkopersleiders, ik word pislink van ze. Dit uit eigen ervaring als productontwikkelaar, 30 jaar lang.
« Laatst bewerkt op: 18 september 2018, 08:30:15 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1133 Gepost op: 18 september 2018, 09:10:52 »
Dat is iets wat ik ken vanuit mijn stage periode bij diverse bedrijven.
En nu werk ik in een totaal andere tak van verkoopsport en daar gebeurt precies hetzelfde.

Onze verkoopafdeling verkoopt en belooft van alles aan de klant.
Wij krijgen dan te horen dat we dit dat zus en zo voor die zeer belangrijke klant moeten gaan doen.
Lukt dat niet omdat het niet goed in het proces past dan gaan ze janken bij de directie.
Vervolgens moeten we ons in allerlei logistieke bochten wringen en buiten ons systeem om gaan werken.
Gelukkig komt er wel vrij snel boven water dat we 100 euro uitgeven om die 50 euro van de klant te krijgen.
En dan gaan daar met plezier melding van maken bij de directeuren.

Maar verkoop en ontwikkeling/productie zijn geen vrienden in ons bedrijf. 

Marcel

 
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1134 Gepost op: 18 september 2018, 22:17:27 »
De strijd tussen ontwikkelaars en verkoop is natuurlijk altijd vervelend, maar vergeet niet dat concurrentie vanuit landen waar je niet tegen kan opboksen een ramp is. Ik heb in de condensator fabriek van Philips in Zwolle gewerkt, en daar werd veel gedaan aan de veiligheid van het personeel. Maar denk maar niet dat in China dat ook wordt gedaan. De verhalen over zelfmoord van personeel in de fabrieken waar onze Apple producten worden gemaakt als voorbeeld. Je ziet het nu met onze grote "vriend" Trump die, in mijn ogen tevergeefs, een boycot tegen China wil uitbreiden. Ik hoop dat mensen meer gaan nadenken over duurzaam, wat ook in audio gaande is , want ook hier is de weggooi mentaliteit naar binnen geslopen...De reparateurs op dit forum kunnen hier over meepraten, componenten die het tot de garantie periode heel moeten blijven, maar daarna toch echt defect moeten raken.

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1135 Gepost op: 19 september 2018, 00:58:09 »
De strijd tussen ontwikkelaars en verkoop is natuurlijk altijd vervelend, maar vergeet niet dat concurrentie vanuit landen waar je niet tegen kan opboksen een ramp is. Ik heb in de condensator fabriek van Philips in Zwolle gewerkt, en daar werd veel gedaan aan de veiligheid van het personeel. Maar denk maar niet dat in China dat ook wordt gedaan. De verhalen over zelfmoord van personeel in de fabrieken waar onze Apple producten worden gemaakt als voorbeeld. Je ziet het nu met onze grote "vriend" Trump die, in mijn ogen tevergeefs, een boycot tegen China wil uitbreiden. Ik hoop dat mensen meer gaan nadenken over duurzaam, wat ook in audio gaande is , want ook hier is de weggooi mentaliteit naar binnen geslopen...De reparateurs op dit forum kunnen hier over meepraten, componenten die het tot de garantie periode heel moeten blijven, maar daarna toch echt defect moeten raken.

In Loppersum pleegt wel eens iemand zelfmoord en in Rotterdam veel meer. Verschil Philips fabriekje in NL vs die Chinese fabriek met 100.000 arbeiders.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1136 Gepost op: 19 september 2018, 08:57:45 »

Dat ik na een lange zoektocht van jaaaren, al een vol jaar nog steeds supertevreden ben met de philipsen vanaf 1978 tot

82 is nog steeds een wonder,heb er inmiddels 8 stuks bemachtigd.En of ze nu 20,30,40,of 60 watt uitgangsvermogen bezitten

maakt mij weinig uit.Het verbaast mij buitengewoon dat ze er nog zo goed uitzien en dat na 40 jr en dat ze nog geen revisie

achter de rug hebben gehad.

Maar er is 1 maar,de laatste AH 798 word veel warmer dan de rest met het gevolg dat hij gerepareerd is  en toch niet helemaal

goed in orde was en weer terug is voor een revisie.

Hier foto's van de binnenkant van een soundproject A 8000 en een TA-6000 en dat na 40 jr!

                                                               
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1137 Gepost op: 19 september 2018, 09:08:16 »
Ik zie wat 'licht' Japans/ US- invloeden.
Ziet er nog picobello uit! :)
Nauwelijks familieverwantschap met de plastic-fantastic-brokkelprintjes van de design-Philipsen.
Onze Philips citruspers en keukenmachine draaien trouwens alweer ongekend lang ondanks de grote hoeveelheid polymeren en slechts op strategische plaatsen toegepast metaal in de vorm van stalen assen en bronslagers.
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1138 Gepost op: 19 september 2018, 12:17:54 »
Ik zie wat 'licht' Japans/ US- invloeden.
Ziet er nog picobello uit! :)
Nauwelijks familieverwantschap met de plastic-fantastic-brokkelprintjes van de design-Philipsen.
Onze Philips citruspers en keukenmachine draaien trouwens alweer ongekend lang ondanks de grote hoeveelheid polymeren en slechts op strategische plaatsen toegepast metaal in de vorm van stalen assen en bronslagers.

Het grote misverstand over philips,inderdaad werden er philips versterkers gemaakt in japan maar de produkten waren puur

philips,philips had fabrieken in japan,usa,belgie,oostenrijk,zuidamerika.En om te suggereren dat het een japans product

was is onzin.

Er was maar 1 grote speler in de jr 50/60 en 70 en dat was philips,en dus ook de grote uitvinder op audiogebied.

Hier een versterker uit 1969 en ja ik weet 10 watt is niet veel, alleen dat vonden ze in 69 meer als genoeg,en

buizenlui anno nu zijn met die watts ook tevreden.Trouwens philips was op buizengebied ook geen kleine jongen ik vermoed

zelfs de grootste toen.

                                                                   http://www.hupse.eu/radio/frameset.htm?Philips_22RH590.htm&ContentFrame
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #1139 Gepost op: 19 september 2018, 12:33:31 »
Die Erres stamt van rond 1980 en lijkt qua bouw meer op bijvoorbeeld de Sansui 441 (1975) die ik nog heb staan dan op een Philips uit pakweg 1975. Je kunt dus nauwelijks met droge ogen beweren dat Philips hier niet op zijn minst geinspireerd is geweest door een wat andere bouw dan wat ze tot die tijd zélf in elkaar staken.
An inability to grasp science is no argument against it....