Auteur Topic: Sets van bram uit het verleden en het heden.  (gelezen 384134 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #975 Gepost op: 15 maart 2018, 13:11:30 »
Ik ben ook best content met mijn spulletjes.
Maar het verleden heeft mij geleerd dat ik best veranderlijk ben.
Ik heb al heel wat mooie spullen weggedaan,maar er zijn er nog genoeg.
Het beste wat ik ooit gehad heb maar niet het beste wat er ooit gemaakt is ;)
I love vintage.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #976 Gepost op: 15 maart 2018, 13:53:55 »
Een kennis had of heeft problemen met zijn voor en eind van yamaha had ze 2 jr geleden laten reviceren bij een bekend

bedrijf.Ik vertelde hem ook gezien de rekening van toen gewoon terug gaan met die hap maar ze konden er niets meer aan

doen.kijk van die gasten waar ik al meer klachten over gehoord had die neem ik in het vizier.

Had inmiddels al een reperateur op het oog via mrktplts ik zag deze jongen allemaal versterkers en hifi kopen wat kaduuk

was,en na 1 of 2mnd nadien stonden ze weer op mrktplts met de vermelding helemaal goed.

hij kreeg van mij een pm met 1 vraag: repareert u ook versterkers? hij vroeg welke? dat is inmiddels 4 dagen geleden en ik

kreeg gisteren de voortrap terug terwijl deze versterker voordien gewoon begon te roken en niets meer deed.

ben hem nu aan het testen en hij is perfect! kosten? 35 euro! ik zei hier heb je er 50 en de eindbak komt er ook nog aan

en daar was hij blij mee :yeah:

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #977 Gepost op: 15 maart 2018, 16:50:14 »
Zo'n adresje is heel prettig om in de buurt te hebben, veel luisterplezier Bram !
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #978 Gepost op: 15 maart 2018, 17:00:35 »
Zo'n adresje is heel prettig om in de buurt te hebben, veel luisterplezier Bram !
Ik vind het wel prettig Cees dat ik niet verder dan Amersfoort hoef te rijden om mijn apparatuur te laten onderhouden ! :)
« Laatst bewerkt op: 15 maart 2018, 17:47:36 door Audiofreak »

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #979 Gepost op: 15 maart 2018, 17:32:43 »
Ben aangekomen in de zoekreis naar de gehoormatige perfecte weergave op hifi weergavegebied ik bezef dat da top veel

weerstand stuit, zowel bij hi enders op het gebied van alle weergevers zoals electrostaten etc maar de beste weergever

voor huiskamer gebruik is de 40jr oude weergever de phillips AH 487 deze speaker is een juweel kwa eerlijkheid in de de

weergave van muziek, daar komt nog een verassing bij! de beste eerlijkste versterker ooit beluisterd een philips ook uit

dat jaartal ±1978/ 79.  Gehoormatig niet te overtreffen door andere fabrikanten.

Ik ga dat kort en krachtig uileggen van waarom en hoe,ik bedoel maar zo,heb 5 accuphase gehad,bryston ook ook al was het

de lelijkste voor en eindbak allertijden, er is op dit forum geen mens die zoveel speakers of versterkers heeft bezeten als ik.

Ik ga hier geen merken afkraken van wat dan ook laat ik dat even vermelden! ik ga ook het waarom dat quad ook verdomd

goed klinkt,en niet alleen quad.

Na de Duitse FTZ regeling van het onderdrukken van hf signalen is het kwa versterkerweergave diep treurig genoeg

hoorbaar achteruitgegaan of ze nu sony heten of philips,een Nad versterker met een duitse FTZ achterplaatje of een philips

AH 860 met dit FTZ teken achterop de versterker zijn klangmatig het slachtoffer van dit duitse besluit, deze versterkers

verzieken je gewoon het plezier voor muziek en de bijkomstigheid is dan ook nog de opkomst van de kabelindustrie van

de mensen die waren eigenlijk niet happy met de weergave van deze versterkers dus koop een van de hul of mit kabel

dan zit je weer in het walhala van de zuivere weergave van versterkers, wat dus gewoon onzin is.

De industrie van versterkers weet dat en de levering naar duitsland en vooral ook nl word overgoten door deze gehoormatige

shit versterkers en het ergste is de massa heeft dat niet door.

Mijn bewering en ik verkondig dat al jaren een versterker met het FTZ teken achterop klinkt gewoon niet zoals het hoort te

zijn  het zijn versterkers die je gewoon het luisterplezier vergallen,en nee de eerste dag beluister je dat niet en sommigen

doen er wel 14 dagen over,en heel veel luisteraars maakt het geen reet uit want ze gebruiken dat ding nauwelijks.

Ben ik dan een roepende in een lege woestijn? zekers :think:


Dit is toch ook weer een herhaling van zetten.
Altijd maar weer benoemen wat je zogenaamd allemaal wel niet in huis heb gehad,..bryston,enz..
Ik denk niet dat iemand je hier nog geloofd. Je hebt altijd dezelfde riedel...met je "klangmatig top".
Lachwekkend dit....en ja , mijn trompetje staat weer klaar!
The music sounds better, when you know who's playing it

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #980 Gepost op: 15 maart 2018, 17:50:43 »
Voor mij een immer moeimaker, ook een reden om hier wat afstand van de mooiste fabels te nemen.

Maar Bram doet uw best. Ik hobby wel verder op mijn manier.

Amen

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #981 Gepost op: 15 maart 2018, 17:58:25 »
Ben aangekomen in de zoekreis naar de gehoormatige perfecte weergave op hifi weergavegebied ik bezef dat da top veel

weerstand stuit, zowel bij hi enders op het gebied van alle weergevers zoals electrostaten etc maar de beste weergever

voor huiskamer gebruik is de 40jr oude weergever de phillips AH 487 deze speaker is een juweel kwa eerlijkheid in de de

weergave van muziek, daar komt nog een verassing bij! de beste eerlijkste versterker ooit beluisterd een philips ook uit

dat jaartal ±1978/ 79.  Gehoormatig niet te overtreffen door andere fabrikanten.

Ik ga dat kort en krachtig uileggen van waarom en hoe,ik bedoel maar zo,heb 5 accuphase gehad,bryston ook ook al was het

de lelijkste voor en eindbak allertijden, er is op dit forum geen mens die zoveel speakers of versterkers heeft bezeten als ik.

Ik ga hier geen merken afkraken van wat dan ook laat ik dat even vermelden! ik ga ook het waarom dat quad ook verdomd

goed klinkt,en niet alleen quad.

Na de Duitse FTZ regeling van het onderdrukken van hf signalen is het kwa versterkerweergave diep treurig genoeg

hoorbaar achteruitgegaan of ze nu sony heten of philips,een Nad versterker met een duitse FTZ achterplaatje of een philips

AH 860 met dit FTZ teken achterop de versterker zijn klangmatig het slachtoffer van dit duitse besluit, deze versterkers

verzieken je gewoon het plezier voor muziek en de bijkomstigheid is dan ook nog de opkomst van de kabelindustrie van

de mensen die waren eigenlijk niet happy met de weergave van deze versterkers dus koop een van de hul of mit kabel

dan zit je weer in het walhala van de zuivere weergave van versterkers, wat dus gewoon onzin is.

De industrie van versterkers weet dat en de levering naar duitsland en vooral ook nl word overgoten door deze gehoormatige

shit versterkers en het ergste is de massa heeft dat niet door.

Mijn bewering en ik verkondig dat al jaren een versterker met het FTZ teken achterop klinkt gewoon niet zoals het hoort te

zijn  het zijn versterkers die je gewoon het luisterplezier vergallen,en nee de eerste dag beluister je dat niet en sommigen

doen er wel 14 dagen over,en heel veel luisteraars maakt het geen reet uit want ze gebruiken dat ding nauwelijks.

Ben ik dan een roepende in een lege woestijn? zekers :think:


Dit is toch ook weer een herhaling van zetten.
Altijd maar weer benoemen wat je zogenaamd allemaal wel niet in huis heb gehad,..bryston,enz..
Ik denk niet dat iemand je hier nog geloofd. Je hebt altijd dezelfde riedel...met je "klangmatig top".
Lachwekkend dit....en ja , mijn trompetje staat weer klaar!
Bram heeft blijkbaar nog nooit iets goeds is huis gehad, na ‘klangmatig top’ verdwijnt het altijd weer met stille trom. Blijkbaar is hij bang voor concurentie voor zijn roeptoeter dat hij alvast maar een aanval inzet op je trompet....


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #982 Gepost op: 16 maart 2018, 17:06:42 »
LOL
Wat 40 jaar ervaring allemaal wel niet kan doen he?!
Zoals ik het lees, lees ik een puber van 14 die helemaal opgewonden raakt van een Philips.
The music sounds better, when you know who's playing it

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #983 Gepost op: 16 maart 2018, 17:34:15 »
LOL
Wat 40 jaar ervaring allemaal wel niet kan doen he?!
Zoals ik het lees, lees ik een puber van 14 die helemaal opgewonden raakt van een Philips.

Tja wilco als bram wat wil weten dan duikt ie er diep in om een waarheid te achterhalen.

Ik behoor niet tot die mensen die een welicht prijzige versterker halen met relatiev kleine weergevers en al jaren gaat

verkondigen ik heb nog steeds dezelfde set en ik ben best tevreden.

Dat doe je nu al zolang je hier aanwezig bent dus om de 3 weken meld jij jou weer met exact hetzelde verhaal niet

in de gaten hebbende dat het welgeteld de 12 de keer is,ter afwisseling krijgen we dan ook te horen hoe goed jij wel niet bent

kwa saxefoon.Nu is dat inmiddels geen nieuws dus kom is een keer met ander leuk nieuws en hang niet de azzijnpisser uit. ???
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #984 Gepost op: 16 maart 2018, 20:23:07 »
je voelt je wel aangetast he?
Alsof jij nieuws brengt!! Altijd hetzelfde geleuter en geblaat.

Ik zie zoveel reacties van mensen , die bevestigen dat je dramt, onzin lult.
Trompet of saxofoon heeft er allemaal niks mee van doen, en wat dies mer zij wat je allemaal te berge haalt.
Geniet lekker van je philipsjes, heb je geen toetsenbord bij nodig! Toch?
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2018, 20:27:47 door Wilco »
The music sounds better, when you know who's playing it

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #985 Gepost op: 16 maart 2018, 20:24:35 »
Het onderbouwen van je statement en wat beter op je grammatica te letten zal je postings goed doen Bram.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #986 Gepost op: 16 maart 2018, 20:25:48 »
Dat zal aan de onzin niet veel veranderen Paul! ;D ;D ;)
The music sounds better, when you know who's playing it

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #987 Gepost op: 16 maart 2018, 21:22:31 »
Een topic met onzin is best vermakelijk...


Groeten, Ando.
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #988 Gepost op: 16 maart 2018, 21:33:37 »
Bram gaat een audiofiele dag ala zijn gedachte organiseren en kan / mag deze motiveren.
Mits met een goed onderbouwd verhaal sta ik ervoor open.
« Laatst bewerkt op: 16 maart 2018, 21:36:20 door Paul »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Sets van bram uit het verleden en het heden.
« Reactie #989 Gepost op: 16 maart 2018, 21:48:45 »
Bram gaat een audiofiele dag ala zijn gedachte organiseren en kan /mag deze moviteren.
Mits met een goed onderbouwd verhaal sta ik ervoor open.

Gewoon mijn postings niet lezen paultje dan is er geen vuiltje in de lucht.Dacht trouwens dat je zelf al een huis&tuin website

over rotterdam geopend hebt of is daar te veel tijd ingestoken en er komt geen rotjeknor kijken of aanmelden?

Dan heb ik er wel enigszins begrip er voor dat je samen met jouw maatje wilco mij aanvalt met domme onzin :o
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65