Auteur Topic: Klokjes (polshorloges).  (gelezen 100640 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #75 Gepost op: 25 mei 2017, 10:34:06 »
Ik zou de zwarte nemen (of beide) enige wat mij ietwat stoort is het draaiknopje.




De linker heb ik laatst als een 2e Hansje gekocht...en dan met metalen band.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #76 Gepost op: 25 mei 2017, 10:51:09 »
Ik zou de zwarte nemen (of beide) ..............................

 :rofl:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #77 Gepost op: 25 mei 2017, 10:53:29 »
Een Seiko kinetic van het eerste uur hangt al jaren en jaren en jaren om mijn pols.
Wel met een nieuwer uurwerk met modificatie aan het energie systeem.
Het originele uurwerk stopte er al mee na een nachtje op de kast liggen.
Het uurwerk wat er nu in zit kan ongeveer twee weken stil liggen.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #78 Gepost op: 27 juni 2017, 13:49:52 »
Mooie klok Hififreak!

@Audiofreak, héérlijk over de top! Ik hou der van!
Voor de resterende € 43.900,00 doe ik liever andere leuke dingen ! Ik heb bijvoorbeeld ook een
replica van een Chopard Sankt Moritz uit de tijd van de harde Gulden en het uurwerk loopt nog steeds perfect. Ik heb ook een originele Omega de Ville uit dezelfde tijd en het uurwerk van dit horloge moet voor € 400,00 gerepareerd worden. De kast is ook al een keer à raison € 400,00 vervangen. De niet al te goedkope Seiko die ik in de tussentijd kocht is ook ter ziele gegaan en moet voor € 160,00 gerepareerd worden. De originele Edox les Vauberts die ik jaren geleden kocht houdt zich goed.
Er zijn overigens perfecte replica's met kwaliteits Valjoux 7750 uurwerken.
Ik heb vele modellen om de pols gehad Jan, heb er namelijk in gehandeld. Was een prachtige tijd, heb er nog een Breitling For Bentley aan over gehouden. Heb er spijt van dat ik me niet vaker heb getrakteerd op zo'n lekkertje, maar vaak waren ze mij te klein in diameter.
Ik heb momenteel zo'n 10 horloges en daar houd ik het ook bij, want ik weet wat verzamelwoede teweeg kan brengen. Ik werd min of meer aangestoken door een collega vrijwilliger, die inmiddels 40 exemplaren heeft. Op DHgate en Aliexpress kun je voor een appel en een ei leuke klokjes kopen. Meestal zijn het originele merken, maar nu hadden ze toevallig ook een replica van het merk Lange und Söhne uit Glashütte in de voormalige DDR. Glashütte is na "die Wende" weer het Duitse centrum van de high-end horloge industrie. (Mühle, Glashütte, Nomos, Lange und Söhne, Bruno Söhnle, Tutima,  e.a.)
Neppers zijn voor mij een absolute No-Go. Ik snap werkelijk niet waarom je hiermee rond gaat lopen. Om aan de buitenwereld te laten zien dat je een duur horloge draagt? Een echte horlogeliefhebber ziet meestal meteen of het een echte of een nepper is (hoewel sommige neppers is het erg moeilijk, vooral bij sommige Lolexen).
Voor het bedrag wat je voor zo'n prul neerlegt zijn meer dan voldoende mooie, echte merken te krijgen met een mooi automatisch uurwerk.
Je gaat toch ook geen mooie versterker kopen, bv een Quad, met aan de binnenkant een chinees prulversterkertje om alleen aan de buitenwereld te laten zien dat je een "echte" Quad hebt?
http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #79 Gepost op: 27 juni 2017, 16:33:07 »
Mooie klok Hififreak!

@Audiofreak, héérlijk over de top! Ik hou der van!
Voor de resterende € 43.900,00 doe ik liever andere leuke dingen ! Ik heb bijvoorbeeld ook een
replica van een Chopard Sankt Moritz uit de tijd van de harde Gulden en het uurwerk loopt nog steeds perfect. Ik heb ook een originele Omega de Ville uit dezelfde tijd en het uurwerk van dit horloge moet voor € 400,00 gerepareerd worden. De kast is ook al een keer à raison € 400,00 vervangen. De niet al te goedkope Seiko die ik in de tussentijd kocht is ook ter ziele gegaan en moet voor € 160,00 gerepareerd worden. De originele Edox les Vauberts die ik jaren geleden kocht houdt zich goed.
Er zijn overigens perfecte replica's met kwaliteits Valjoux 7750 uurwerken.
Ik heb vele modellen om de pols gehad Jan, heb er namelijk in gehandeld. Was een prachtige tijd, heb er nog een Breitling For Bentley aan over gehouden. Heb er spijt van dat ik me niet vaker heb getrakteerd op zo'n lekkertje, maar vaak waren ze mij te klein in diameter.
Ik heb momenteel zo'n 10 horloges en daar houd ik het ook bij, want ik weet wat verzamelwoede teweeg kan brengen. Ik werd min of meer aangestoken door een collega vrijwilliger, die inmiddels 40 exemplaren heeft. Op DHgate en Aliexpress kun je voor een appel en een ei leuke klokjes kopen. Meestal zijn het originele merken, maar nu hadden ze toevallig ook een replica van het merk Lange und Söhne uit Glashütte in de voormalige DDR. Glashütte is na "die Wende" weer het Duitse centrum van de high-end horloge industrie. (Mühle, Glashütte, Nomos, Lange und Söhne, Bruno Söhnle, Tutima,  e.a.)
Neppers zijn voor mij een absolute No-Go. Ik snap werkelijk niet waarom je hiermee rond gaat lopen. Om aan de buitenwereld te laten zien dat je een duur horloge draagt? Een echte horlogeliefhebber ziet meestal meteen of het een echte of een nepper is (hoewel sommige neppers is het erg moeilijk, vooral bij sommige Lolexen).
Voor het bedrag wat je voor zo'n prul neerlegt zijn meer dan voldoende mooie, echte merken te krijgen met een mooi automatisch uurwerk.
Je gaat toch ook geen mooie versterker kopen, bv een Quad, met aan de binnenkant een chinees prulversterkertje om alleen aan de buitenwereld te laten zien dat je een "echte" Quad hebt?
Zeker niet doen als je er zo over denkt !  zwaaizwaai In jouw geval zou ik € 43.900,00 voor een echte uitgeven ! :rofl:
« Laatst bewerkt op: 27 juni 2017, 18:36:32 door Audiofreak »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #80 Gepost op: 28 juni 2017, 11:06:22 »
Als je die €43.900,- niet hebt voor een horloge dan moet je een horloge kopen wat binnen je budget past.
Ook al vind je dat klokje van €43.900,- nog zo mooi. Dan kan het gewoon niet.
Ik respecteer de keuze van Audiofreak om een replica te kopen voor een aanzienlijk lager bedrag, maar ik zou dat zeker niet doen.
Een niet liefhebber heeft geen interesse in het horloge wat om je pols hangt.
Een liefhebber ziet toch dat het een replica is en neemt je dan echt niet meer serieus.
Dan heb ik liever een horloge van €400,- om mijn pols wat zeker wel een echte is.

Ik moet ook altijd lachen om de BMW 3 serie met dikke wielen en spoilers en de M batch duidelijk op het kofferdeksel.
Ook al is het nog zo goed gedaan ik zie toch wel de remtrommels zitten van de BMW 316.

Ik hou niet van nep.  Ik zie liever budget echt dan nep high-end.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #81 Gepost op: 28 juni 2017, 12:04:58 »
Van de week weer een mooi klokkie gescoord: De Invicta Rally S1

#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #82 Gepost op: 28 juni 2017, 12:17:48 »
Als je die €43.900,- niet hebt voor een horloge dan moet je een horloge kopen wat binnen je budget past.
Ook al vind je dat klokje van €43.900,- nog zo mooi. Dan kan het gewoon niet.
Ik respecteer de keuze van Audiofreak om een replica te kopen voor een aanzienlijk lager bedrag, maar ik zou dat zeker niet doen.
Een niet liefhebber heeft geen interesse in het horloge wat om je pols hangt.
Een liefhebber ziet toch dat het een replica is en neemt je dan echt niet meer serieus.
Dan heb ik liever een horloge van €400,- om mijn pols wat zeker wel een echte is.

Ik moet ook altijd lachen om de BMW 3 serie met dikke wielen en spoilers en de M batch duidelijk op het kofferdeksel.
Ook al is het nog zo goed gedaan ik zie toch wel de remtrommels zitten van de BMW 316.

Ik hou niet van nep.  Ik zie liever budget echt dan nep high-end.

Marcel
Het interesseert mij helemaal niet wat een liefhebber vindt en een goede (niet goedkope) replica valt niet of zeer moeilijk te onderscheiden van een echte en ook niet door die liefhebber. Als iemand daar niet mee kan leven, dan moet hij het vooral niet doen. Mijn Lange und Söhne replica doet qua uiterlijk echt niet onder voor mijn "echte" exemplaren.
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2017, 12:30:33 door Audiofreak »

edwin16

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 864
    • Audioclub Oost Brabant
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #83 Gepost op: 28 juni 2017, 15:45:59 »
Mooie klok Hififreak!

@Audiofreak, héérlijk over de top! Ik hou der van!
Voor de resterende € 43.900,00 doe ik liever andere leuke dingen ! Ik heb bijvoorbeeld ook een
replica van een Chopard Sankt Moritz uit de tijd van de harde Gulden en het uurwerk loopt nog steeds perfect. Ik heb ook een originele Omega de Ville uit dezelfde tijd en het uurwerk van dit horloge moet voor € 400,00 gerepareerd worden. De kast is ook al een keer à raison € 400,00 vervangen. De niet al te goedkope Seiko die ik in de tussentijd kocht is ook ter ziele gegaan en moet voor € 160,00 gerepareerd worden. De originele Edox les Vauberts die ik jaren geleden kocht houdt zich goed.
Er zijn overigens perfecte replica's met kwaliteits Valjoux 7750 uurwerken.
Ik heb vele modellen om de pols gehad Jan, heb er namelijk in gehandeld. Was een prachtige tijd, heb er nog een Breitling For Bentley aan over gehouden. Heb er spijt van dat ik me niet vaker heb getrakteerd op zo'n lekkertje, maar vaak waren ze mij te klein in diameter.
Ik heb momenteel zo'n 10 horloges en daar houd ik het ook bij, want ik weet wat verzamelwoede teweeg kan brengen. Ik werd min of meer aangestoken door een collega vrijwilliger, die inmiddels 40 exemplaren heeft. Op DHgate en Aliexpress kun je voor een appel en een ei leuke klokjes kopen. Meestal zijn het originele merken, maar nu hadden ze toevallig ook een replica van het merk Lange und Söhne uit Glashütte in de voormalige DDR. Glashütte is na "die Wende" weer het Duitse centrum van de high-end horloge industrie. (Mühle, Glashütte, Nomos, Lange und Söhne, Bruno Söhnle, Tutima,  e.a.)
Neppers zijn voor mij een absolute No-Go. Ik snap werkelijk niet waarom je hiermee rond gaat lopen. Om aan de buitenwereld te laten zien dat je een duur horloge draagt? Een echte horlogeliefhebber ziet meestal meteen of het een echte of een nepper is (hoewel sommige neppers is het erg moeilijk, vooral bij sommige Lolexen).
Voor het bedrag wat je voor zo'n prul neerlegt zijn meer dan voldoende mooie, echte merken te krijgen met een mooi automatisch uurwerk.
Je gaat toch ook geen mooie versterker kopen, bv een Quad, met aan de binnenkant een chinees prulversterkertje om alleen aan de buitenwereld te laten zien dat je een "echte" Quad hebt?
Zeker niet doen als je er zo over denkt !  zwaaizwaai In jouw geval zou ik € 43.900,00 voor een echte uitgeven ! :rofl:
Absoluut niet. mij te duur. Maar ik mag er graag naar kijken.

Als je die €43.900,- niet hebt voor een horloge dan moet je een horloge kopen wat binnen je budget past.
Ook al vind je dat klokje van €43.900,- nog zo mooi. Dan kan het gewoon niet.
Ik respecteer de keuze van Audiofreak om een replica te kopen voor een aanzienlijk lager bedrag, maar ik zou dat zeker niet doen.
Een niet liefhebber heeft geen interesse in het horloge wat om je pols hangt.
Een liefhebber ziet toch dat het een replica is en neemt je dan echt niet meer serieus.
Dan heb ik liever een horloge van €400,- om mijn pols wat zeker wel een echte is.

Ik moet ook altijd lachen om de BMW 3 serie met dikke wielen en spoilers en de M batch duidelijk op het kofferdeksel.
Ook al is het nog zo goed gedaan ik zie toch wel de remtrommels zitten van de BMW 316.

Ik hou niet van nep.  Ik zie liever budget echt dan nep high-end.

Marcel
Zouden mijn woorden kunnen zijn, helemaal mee eens.  Toppie!

http://geluidsdrager.blogspot.nl/

Leema Acoustics Tucana, Leema Acoustics Antila, Slimdevices Transporter, Thorens TD2001 RDC Isotrack, Lyra Delos, Musical Fidelity MX-VYNL, Nakamichi 682ZX, Dali Mentor 6

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #84 Gepost op: 28 juni 2017, 17:15:24 »
De eerste nep-Breitling kreeg ik van een maatje en ben daarna voor origineel gegaan.  Nooit spijt van gehad.

Ik hoef immers ook geen nep-Bryston.   ;)



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #85 Gepost op: 28 juni 2017, 17:17:25 »
Dat is de juiste audiofiele gedachte Henk.  ;)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #86 Gepost op: 28 juni 2017, 17:52:56 »
Dank u.  Kost allemaal handen met klauwen maar dan hebbie ook wat.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #87 Gepost op: 28 juni 2017, 18:31:03 »
U kent het gezegde ......  beter duur dan niet te koop.   ;D

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #88 Gepost op: 28 augustus 2017, 18:02:25 »

50mm groot.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #89 Gepost op: 28 augustus 2017, 22:37:59 »
Science is no democracy