Auteur Topic: Klokjes (polshorloges).  (gelezen 101346 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #165 Gepost op: 30 oktober 2017, 07:14:23 »

Klokjes zeggen mij helemaal niets,en wie let er nu op wat je om je pols hebt,geen mens toch?

Je kunt beter een nieuwe samsung S8 of iPhone x bezitten dan een klokje,en trouwens op een smartphone kun je ook

zeer goed zien wat de tijd is en je hoeft hem ook niet 1 uur terug te zetten op winter time 8)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #166 Gepost op: 30 oktober 2017, 07:42:35 »

Klokjes zeggen mij helemaal niets,en wie let er nu op wat je om je pols hebt,geen mens toch?

Je kunt beter een nieuwe samsung S8 of iPhone x bezitten dan een klokje,en trouwens op een smartphone kun je ook

zeer goed zien wat de tijd is en je hoeft hem ook niet 1 uur terug te zetten op winter time 8)

Bram. Als klokjes je helemaal niets zeggen, waarom post je dan hier?

Daarnaast kijk ik bijna altijd,  als iemand een horloge draagt , wat voor merk en type het is.  Ik heb wel interesse in horloges.
Ondanks dat ik overal in huis, In de auto, op mijn slimme telefoon, op mijn computer kan zien hoe laat het is draag ik elke dag met veel plezier mijn Seiko Kinetic horloge.
En ik kijk ook nog op dat horloge hoe laat het is.
Ik zet graag mijn horloge zelf op zomer of wintertijd. Dat is een mooi moment om hem weer gelijk te zetten.  Ja de afwijking is ruim minder dan een minuut per half jaar.
Naast mijn Seiko zou ik ook heel graag een paar mooie klokjes van Omega, Tag Heuer en Breitling willen bezitten. Maar om dat de financieren moet ik te veel andere leuke dingen laten. Dus weeg ik af en doe ik andere dingen en hoop ik dat mijn Seiko nog vele jaren mee gaat.

Jouw waarheid hoeft niet iemand anders zijn waarheid te zijn.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #167 Gepost op: 30 oktober 2017, 10:54:51 »

Klokjes zeggen mij helemaal niets,en wie let er nu op wat je om je pols hebt,geen mens toch?

Je kunt beter een nieuwe samsung S8 of iPhone x bezitten dan een klokje,en trouwens op een smartphone kun je ook

zeer goed zien wat de tijd is en je hoeft hem ook niet 1 uur terug te zetten op winter time 8)
Mij zegt persoonlijk een horloge meer dan een mobieltje, daar heb ik dan weer helemaal niets mee. Ik heb zo'n ding maar weet meestal niet waar deze ligt, niet bij me in ieder geval. Vind deze meestal terug in de auto met een lege batterij.
Ik heb een Certina horloge, niets speciaals maar doet het al 20 jaar goed. Af en toe een nieuwe batterij en een nieuw bandje. Zou het niet erg vinden om een vierkante Fortis of TAG Heuer te bezitten, het sparen daarvoor zal nog enige tijd duren. Heb ik ook met zakmessen, kan geen etalage links laten liggen waar zakmessen in liggen. Een Mercator zakmes komt er nog een keer. http://www.otter-messer.de/shop/Mercator-Messer/Mercator-Multi-10-440rg--490.html
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2017, 11:05:25 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #168 Gepost op: 30 oktober 2017, 11:24:32 »

Klokjes zeggen mij helemaal niets,en wie let er nu op wat je om je pols hebt,geen mens toch?

Je kunt beter een nieuwe samsung S8 of iPhone x bezitten dan een klokje,en trouwens op een smartphone kun je ook

zeer goed zien wat de tijd is en je hoeft hem ook niet 1 uur terug te zetten op winter time 8)
Mij zegt persoonlijk een horloge meer dan een mobieltje, daar heb ik dan weer helemaal niets mee. Ik heb zo'n ding maar weet meestal niet waar deze ligt, niet bij me in ieder geval. Vind deze meestal terug in de auto met een lege batterij.
Ik heb een Certina horloge, niets speciaals maar doet het al 20 jaar goed. Af en toe een nieuwe batterij en een nieuw bandje. Zou het niet erg vinden om een vierkante Fortis of TAG Heuer te bezitten, het sparen daarvoor zal nog enige tijd duren. Heb ik ook met zakmessen, kan geen etalage links laten liggen waar zakmessen in liggen. Een Mercator zakmes komt er nog een keer. http://www.otter-messer.de/shop/Mercator-Messer/Mercator-Multi-10-440rg--490.html

Een zakmes voor 120 euro van kaufmann solingen,een mesje wat in ± 1963 nog geen 8 mark koste destijds.Kan mij voorstellen

dat als je een origineel oud kaufman mes uit die tijd wilt hebben,je gewoon kunt kijken op ebay.DE. ik denk dat je met 10 of

20 euro klaar bent.Zoiets heeft nog een meerwaarde maar toch geen neppert, nieuw uit de fabriek?

Wil je echt een goed klapmes of jachtmes kijk dan effe op china&hongkong sites je staat echt versteld Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #169 Gepost op: 30 oktober 2017, 11:51:17 »
Helaas op Ebay.de geen Otter Mercator Multi Taschenmesser voor €20. Wel de gewone Taschenmesser maar ook niet voor dat bedrag.
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #170 Gepost op: 30 oktober 2017, 13:53:52 »
Mijn mening is dat je net als met horloges je jezelf een origineel exemplaar, een echt exemplaar kado moet doen.
Op E-bay moet je toch , denk ik, een gezond stukje wantrouwen hebben of je wel een echte koopt.
Als je echt graag een keer zo'n mes wil hebben dan moet je er geld voor aan de kant leggen en er eentje kopen waar je echt blij van wordt.
Niet een voor een zacht prijsje welke je hart niet raakt.
Wel een waarvan je weet dat het precies dat is wat je hebben wilt en echt is en mooi is en waar je blij van wordt.

Voor Bram geld denk ik dat het zijn hart raakt als hij het voor een prikkie heeft kunnen bemachtigen. Is ook goed, dat veroordeel ik niet.
Maar is niet mijn manier om een goed gevoel te krijgen ergens van.

De coverband van The Beatles spelen misschien wel de sterren van de hemel en het klinkt misschien nog wel beter dan The Beatles maar het zijn niet The Beatles.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #171 Gepost op: 30 oktober 2017, 18:20:53 »
Dit vind ik ook wel een horloge voor mij, zag ik vorig zomer in Luxemburg bij een juwelier in de etalage liggen achter heel dik glas. Zonder stopwatch misschien nog wel mooier, maar dat heeft wel wat.

Breitlings is teveel bling bling voor mij.
Hoef er niet voor naar Luxemburg, zag vrijdag jl 1 liggen in de etalage bij een juwelier in Den Haag. Was met mijn moeder onderweg van het Binnenhof naar een modewinkel aan het Noordeinde alwaar beide dochters verbleven, toen viel mijn oog op hele mooie horloges.

Grappig, hier zit de draaiknop wel aan de goede kant, nl rechts. Bij die eerdere foto's zit hij links en dat is knullig.
Lelijk ding trouwens, net als dat gloepend dure geval.
Deze maximaal 20 €, die andere 100.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #172 Gepost op: 30 oktober 2017, 19:10:08 »
Mijn mening is dat je net als met horloges je jezelf een origineel exemplaar, een echt exemplaar kado moet doen.
Op E-bay moet je toch , denk ik, een gezond stukje wantrouwen hebben of je wel een echte koopt.
Als je echt graag een keer zo'n mes wil hebben dan moet je er geld voor aan de kant leggen en er eentje kopen waar je echt blij van wordt.
Niet een voor een zacht prijsje welke je hart niet raakt.
Wel een waarvan je weet dat het precies dat is wat je hebben wilt en echt is en mooi is en waar je blij van wordt.

Voor Bram geld denk ik dat het zijn hart raakt als hij het voor een prikkie heeft kunnen bemachtigen. Is ook goed, dat veroordeel ik niet.
Maar is niet mijn manier om een goed gevoel te krijgen ergens van.

De coverband van The Beatles spelen misschien wel de sterren van de hemel en het klinkt misschien nog wel beter dan The Beatles maar het zijn niet The Beatles.

Marcel
Zelfs een replica Breitling for Bentley raakt mijn tere hartje Marcel! :)
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #173 Gepost op: 30 oktober 2017, 19:50:18 »

Klokjes zeggen mij helemaal niets,en wie let er nu op wat je om je pols hebt,geen mens toch?


Dat je het zelf niet ziet, betekent niet dat het niet bestaat Abraham.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #174 Gepost op: 30 oktober 2017, 20:27:40 »
Als er iets door de commercie door je strot geduwd wordt dan is het wel een smartphone. De hype rondom de eifoon-x is toch van de zotte! En die gaat dan 2 jaar mee, dan is er weer een nieuwe die je MOET hebben. Wil je niet mee doen met de hype dan doe je er misschien 3 of 4 jaar mee maar dan is-tie ook wel zo traag als dikke....
Ik gebruik mijn smartphone dagelijks, voornamelijk zakelijk, en zou eigenlijk niet zonder meer kunnen. Maar die hype hoeft van mij absoluut niet!
Doe mij dan maar een mooi klokje. Gewoon een apparaat wat 1 ding goed kan en verder niks. En gewoon tientallen jaren mee gaat. Ik vindt techniek echt geweldig, maar heb aan de andere kant niets met de weggooimaatschappij. Hoop dat mijn Seiko nog jaaaren mee gaat. Ben er blij mee en wordt er ook steeds weer blij van als ik 'm zie...
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #175 Gepost op: 30 oktober 2017, 20:50:23 »
Ik heb ook grote moeite met de verwachting dat je steeds bereikbaar moet zijn. Dat is begonnen toen ik voor mijn toenmalige werk een bedrijfsmobiel had.
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #176 Gepost op: 30 oktober 2017, 21:00:14 »
Ik heb ook grote moeite met de verwachting dat je steeds bereikbaar moet zijn. Dat is begonnen toen ik voor mijn toenmalige werk een bedrijfsmobiel had.
En mensen uitermate verontwaardigd reageren als je een keertje niet bereikbaar bent......
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #177 Gepost op: 31 oktober 2017, 09:51:51 »
De Seiko Astron horloges vind ik heel erg mooi.  Vooral om de techniek.
Geeft altijd de juiste tijd aan, overal ter wereld.  GPS (het klokje weet je positie op de aardkloot en stelt de juiste tijdzone in) en een  solar wijzerplaat om de batterij op te laden. Prachtig stuk techniek.
Heb ik het nodig? Nee. Zou ik het willen hebben? Ja.
Maar ik heb wat moeite om er €1800,- of meer voor opzij te zetten.
Met die €1800,-  kan ik ook heel veel kilometers maken en naar Berlijn gaan.

Kortom. De interesse is er, het gevoel van ik moet er een hebben , dat dan weer net niet genoeg.

En die smartphone is echt niet verplicht. Misschien bij sommige werkgevers en bepaalde functies.
Ik bedoel je kunt zo'n ding ook uit zetten.
Mijn werkgever (ja ook 06 nummer van het werk, twee nummers één telefoon) weet dat ik buiten werktijd dat nummer uit heb staan. En ze weten ook dat alleen bij zeer hoge nood mijn privé nummer gebruikt mag worden.
Mijn vrienden en kennissen weten dat ik niet altijd bereikbaar ben en zijn niet verontwaardigt als ik niet meteen reageer.

Als mijn vrouw en ik niet samen zijn dan staat de telefoon altijd aan, die van haar ook.  Wij kunnen aan de ingestelde beltoon ook horen dat ik haar bel of zij mij.

Facebook heb ik niet (meer) . Whatsapp gebruik ik wel. Puur voor het gemak. Ook daar reageer ik niet altijd meteen op.
Ik voel geen druk door de nieuwe communicatie technieken.  Ik maak er wel gebruik van.
Ik maak er op mijn manier gebruik van.

Vandaag ga ik met mijn meisje naar de kust, lekker uitwaaien en kletsen en vis eten.
Als we dan willen weten hoe laat het is kijk ik op mijn trouwe Seiko horloge en de smartphone komt mijn jaszak niet uit en hij staat op niet storen ingesteld. Onderweg verteld de klok op mijn multimedia/navigatie scherm hoe laat het is.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #178 Gepost op: 31 oktober 2017, 11:31:13 »
Geen nepper en toch maar € 35,00.


Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Klokjes (polshorloges).
« Reactie #179 Gepost op: 31 oktober 2017, 12:41:28 »
Geen nepper en toch maar € 35,00.
Ook al was het wel een nepper Jan, als jij daar ook van kan genieten, moet je dat zeker doen!!

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.