Auteur Topic: Cyrus Two upgrade, tweaks.  (gelezen 91068 keer)

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #15 Gepost op: 17 november 2013, 21:30:59 »
[Neem gerust aan dat het beter is, het verschil is dermate groot (ook nog met een snert opstelling) dat ik wel kan stellen dat het niet aan suggestie onderhevig is.

Dat heb je ook van andere zaken beweerd die niet overeind gebleven zijn.
Een versterker verbouw je niet op het gehoor maar m.b.v. kennis en meetapparatuur.

Doe er je voordeel mee als je durft.   ;)

Zijn allemaal overeind gebleven meneer Freak.
Als je in mijn schoenen stond had je het zelfde gezegd.
En een versterker ombouwen op persoonlijke kleuring is niet mijn ding.
Zo ben ik er niet mee bezig, meer detail, minder vervorming is niet iets wat gaat over persoonlijke smaak.
Als mensen van een iets wat ruige klank houden mogen ze van mij best het mes in de conus zetten, slecht5e filters laten bestaan en ga maar door.
Mijn ding is het niet, dat persoonlijk, kleuring, vervorming.
 :party:
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #16 Gepost op: 17 november 2013, 21:34:50 »
[Neem gerust aan dat het beter is, het verschil is dermate groot (ook nog met een snert opstelling) dat ik wel kan stellen dat het niet aan suggestie onderhevig is.

Dat heb je ook van andere zaken beweerd die niet overeind gebleven zijn.
Een versterker verbouw je niet op het gehoor maar m.b.v. kennis en meetapparatuur.

Doe er je voordeel mee als je durft.   ;)

Zijn allemaal overeind gebleven meneer Freak.

We weten wel beter en we zullen het lijstje bij gelegenheid wel doornemen Epi.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #17 Gepost op: 17 november 2013, 21:36:29 »
Ik neem gerust aan dat het voor jou beter(der) is, maar ik neem tegelijkertijd aan dat het in werkelijkheid geen verschil maakt. Tenzij een meting uitwijst dat het anders is.

Groet,
Jacco

Ik dacht net dat die meting eigenlijk ook al gedaan is, namelijk in de datasheets van de transistoren, de MJE schakelt namelijk sneller, hierdoor zij de reparateur hier ter plaatse (die hem aanbeveelde) direct dat deze ook beter klonk, en dat een fet om die reden zelfs nog beter klonk.
Dan wordt het betwisten of schakelsnelheid wel de oorzaak is van een betere klank.
Als je het in dat verlengde ziet dan.
Het kwartje valt nog niet, zie ik  ;D

Bij een tegengekoppelde versterking of versterker met terugkoppeling, maakt de kwaliteit van de individuele componenten niets meer uit. Alle niet-lineariteiten en niet lineariteiten worden weggewerkt door de lus. Zo ga je dus niets merken van betere componenten. Mooie uitvinding, he die tegenkoppeling?

Groet,
Jacco

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #18 Gepost op: 17 november 2013, 21:57:34 »
Ik neem gerust aan dat het voor jou beter(der) is, maar ik neem tegelijkertijd aan dat het in werkelijkheid geen verschil maakt. Tenzij een meting uitwijst dat het anders is.

Groet,
Jacco

Ik dacht net dat die meting eigenlijk ook al gedaan is, namelijk in de datasheets van de transistoren, de MJE schakelt namelijk sneller, hierdoor zij de reparateur hier ter plaatse (die hem aanbeveelde) direct dat deze ook beter klonk, en dat een fet om die reden zelfs nog beter klonk.
Dan wordt het betwisten of schakelsnelheid wel de oorzaak is van een betere klank.
Als je het in dat verlengde ziet dan.
Het kwartje valt nog niet, zie ik  ;D

Bij een tegengekoppelde versterking of versterker met terugkoppeling, maakt de kwaliteit van de individuele componenten niets meer uit. Alle niet-lineariteiten en niet lineariteiten worden weggewerkt door de lus. Zo ga je dus niets merken van betere componenten. Mooie uitvinding, he die tegenkoppeling?

Groet,
Jacco

Lees nou eens terug wat ik zei.
De betere of andere klank is te wijten aan een component die veranderd, maar dit wordt door de terug koppeling (correctie ) weer te niet gedaan.
Dat klankkleur (schijnbaar beter klinken) dus aan de EQ curve gekoppeld is.
Dat is dan je stelling.

Meer transparatie, helderheid is wat anders, dit is dan wel te horen.
Anders was die andere klank van de MJE ook gecompenseerd, en dat is hij ook vast, maar het geluid is helderder, de EQ curve bleef wel gelijk door de terug koppeling.
Dit gaat ook gebeuren met Caddock MP weerstanden, tenminste dat denk ik.
« Laatst bewerkt op: 17 november 2013, 21:59:20 door Epimetheus »
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #19 Gepost op: 17 november 2013, 21:59:21 »
Wanneer die lokale reparateur ook naar die andere Cyrus heeft gekeken zou ik hem nog eens elders laten nazien.
An inability to grasp science is no argument against it....

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #20 Gepost op: 17 november 2013, 22:04:54 »
Wanneer die lokale reparateur ook naar die andere Cyrus heeft gekeken zou ik hem nog eens elders laten nazien.

Hahaha.

Dat heb ik al gedaan, hij ligt nu bij een cyrus distributeur.
Ik kreeg precies het zelfde verhaal, ze zeiden precies hetzelfde maar hebben de boel wel wat verder na gekeken.
Te veel werk, te arbeids intensief, te duur om te maken, dat zijden ze hier in Emmen ook.
En dat was met de natte vinger, ze kregen gelijk dus.

Dus.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #21 Gepost op: 17 november 2013, 22:41:07 »
Ik neem gerust aan dat het voor jou beter(der) is, maar ik neem tegelijkertijd aan dat het in werkelijkheid geen verschil maakt. Tenzij een meting uitwijst dat het anders is.

Groet,
Jacco

Ik dacht net dat die meting eigenlijk ook al gedaan is, namelijk in de datasheets van de transistoren, de MJE schakelt namelijk sneller, hierdoor zij de reparateur hier ter plaatse (die hem aanbeveelde) direct dat deze ook beter klonk, en dat een fet om die reden zelfs nog beter klonk.
Dan wordt het betwisten of schakelsnelheid wel de oorzaak is van een betere klank.
Als je het in dat verlengde ziet dan.
Het kwartje valt nog niet, zie ik  ;D

Bij een tegengekoppelde versterking of versterker met terugkoppeling, maakt de kwaliteit van de individuele componenten niets meer uit. Alle niet-lineariteiten en niet lineariteiten worden weggewerkt door de lus. Zo ga je dus niets merken van betere componenten. Mooie uitvinding, he die tegenkoppeling?

Groet,
Jacco

Lees nou eens terug wat ik zei.
De betere of andere klank is te wijten aan een component die veranderd, maar dit wordt door de terug koppeling (correctie ) weer te niet gedaan.
Dat klankkleur (schijnbaar beter klinken) dus aan de EQ curve gekoppeld is.
Dat is dan je stelling.

Meer transparatie, helderheid is wat anders, dit is dan wel te horen.
Anders was die andere klank van de MJE ook gecompenseerd, en dat is hij ook vast, maar het geluid is helderder, de EQ curve bleef wel gelijk door de terug koppeling.
Dit gaat ook gebeuren met Caddock MP weerstanden, tenminste dat denk ik.
Je bent nu chocolade met frikandel speciaal aan het mengen.

De betere of andere klank is te wijten aan jouw oordeel erover. De terugkoppeling zorgt ervoor dat het signaal net zo is geworden zoals het daarvoor was.

Groet,
Jacco

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #22 Gepost op: 17 november 2013, 22:47:28 »
Dat kan ik mij voorstellen dat je dat zegt, ik zal er ook nog wat pindakaas door doen.
Zo een terug koppeling laat de versterker niet in een enkel keer hifiofilisch klinken.
Dat zit hem toch in andere dingen.
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #23 Gepost op: 17 november 2013, 22:48:43 »
Eet smakelijk!
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #24 Gepost op: 17 november 2013, 22:54:17 »
Dat kan ik mij voorstellen dat je dat zegt, ik zal er ook nog wat pindakaas door doen.
Zo een terug koppeling laat de versterker niet in een enkel keer hifiofilisch klinken.
Dat zit hem toch in andere dingen.

Albert een versterker is geen toverdoos of een magisch toestel. Een versterker is een apparaat wat volgens bepaalde wetmatigheden is gebouwd en het is misschien wel handig als je luistert naar mensen die daarvoor doorgeleerd hebben.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #25 Gepost op: 17 november 2013, 23:00:42 »
Dat kan ik mij voorstellen dat je dat zegt, ik zal er ook nog wat pindakaas door doen.
Zo een terug koppeling laat de versterker niet in een enkel keer hifiofilisch klinken.
Dat zit hem toch in andere dingen.
Zo'n terugkoppeling laat hem naar niets klinken  ;D En dat is technisch gezien ook precies wat ie moet doen. De rest is het oordeel van de luisteraar en uiteindelijk is dat wat telt.

Groet,
Jacco

Epimetheus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.004
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #26 Gepost op: 18 november 2013, 01:31:55 »
Dat kan ik mij voorstellen dat je dat zegt, ik zal er ook nog wat pindakaas door doen.
Zo een terug koppeling laat de versterker niet in een enkel keer hifiofilisch klinken.
Dat zit hem toch in andere dingen.
Zo'n terugkoppeling laat hem naar niets klinken  ;D En dat is technisch gezien ook precies wat ie moet doen. De rest is het oordeel van de luisteraar en uiteindelijk is dat wat telt.

Groet,
Jacco

Als deze schakeling op een ondergeschikte versterker zit dan is er dus geen enkel verschil tussen deze versterker en een award winning versterker die alom  geprezen wordt.
Ga je verder serieus worden vraag ik mij dan af.
Je kunt dit toch niet menen man!
Verder in deze strekking denkend is geluid gewoon geluid, verbinding is verbinding en het maakt allemaal maar niks meer uit door wat de stroom loopt.
20 to20000hz is gewoon geluid en daar is niks meer meettechnisch tegen in te brengen.
Er is dus eigenlijk geen betere versterker als deze schakeling maar wordt toegepast.
Je kunt toch weten Jacco hoe dit hifi wordt in electronica, schakelsnelheid van transistors, gekozen condensators, weerstanden enz, emz, hoe kun je dit nou in de wind slaan ?
Als je er echt verstand van hebt weet je dat het om dit soort dingen gaat, het gaat niet om deze misterieuse terug koppeling die alles goed maakt.
Sorrie dat ik even kort van stof ben, maar snap hoe dit een top versterker is van Cyrus want dat gaat op deze manier onder spanning staan.

Ook spannend is wie nou gelijk gaat krijgen, waar het verlossend woord van wie zit.
Dan ben ik eindelijk van mijn chronische diaree af.
Of zal het toch aan mij liggen.
Het zal wel aan mij liggen, Marcel, Hififreak, Be-Tweeter, Ando enz.

In de tussentijd ben ik geen stap verder natuurlijk voor een upgrade.
Upgrade me ?   
Kennis ontstaat in de toekomst, wijsbegeerte is echter al aanwezig, H Zephrium 1923

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #27 Gepost op: 18 november 2013, 06:13:27 »
Jacco heeft gelijk.

En ik bewonder je moeilijk te overtuigen aard en vasthoudendheid. Dat weet je.

Maar het begint nu te lijken op pure domme eigenwijsheid.  En naar mijn idee ben je niet dom. 

Een fabrikant als Sony, Cyrus en heel veel andere weten echt wel waar ze mee bezig zijn.  Een correct ontworpen schakeling ga je niet verbeteren door er onderdelen van een ander merk in te zetten. 

Dat verhaal van de terugkoppeling is gewoon waar.

Jij geeft aan dat je verschil hoort in je versterker tussen de door jou aangepaste kant en de originele kant.
Eerlijk gezegd denk ik dat de wens de vader is van de gedachte. En dat is geen verklaring dat jij gek bent. Zo werkt ons brein nou eenmaal vaak.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #28 Gepost op: 18 november 2013, 07:37:48 »
Jacco heeft gelijk.

En ik bewonder je moeilijk te overtuigen aard en vasthoudendheid. Dat weet je.

Marcel

Dat maakt jou dan ook vasthoudend...dus ook een compliment voor jou. Drie duimen omhoog voor Marcel. ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Cyrus Two upgrade, tweaks.
« Reactie #29 Gepost op: 18 november 2013, 08:20:49 »
Jacco heeft gelijk.

En ik bewonder je moeilijk te overtuigen aard en vasthoudendheid. Dat weet je.

Marcel

Dat maakt jou dan ook vasthoudend...dus ook een compliment voor jou. Drie duimen omhoog voor Marcel. ;D

Gr Hans

Geen idee of het een compliment waard is. Maar ik vind het gewoon leuk om Epimetheus eeeehhhhh   uuuhhhhh  "scherp" te houden.  ::)
Drie duimen omhoog. Hans, hoe ga je dat doen?  :sceptic:

Marcel   ;D
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000