Auteur Topic: Voorversterkertje? (gevraagd)  (gelezen 27238 keer)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #15 Gepost op: 17 november 2013, 11:31:17 »
Hoe kan een vv nu passief zijn en een phonotrap hebben?  ;)

Groet,
Jacco
Ik lees nergens anders dan in de naam van de voorversterker dat het een passieve voorversterker is.......  ;)

http://www.jkacoustics.nl/portal/index.php?option=com_content&view=article&id=132:passive-5-mkii&catid=58:mkii&Itemid=133

Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

GS

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 99
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #16 Gepost op: 17 november 2013, 12:11:47 »
Dag Bloom en Richard,

Dank voor alle suggesties. Daar staan heel wat merken tussen die ik nog niet ken en daar ben ik blij mee. Anders zou ik nooit op het idee komen naar deze merken te kijken. Ik ga vanavond eerst eens kijken of ik wat recensies kan vinden van deze modellen.

Er is er voor mij tot nu toe een afgevallen en dat is de Primare. Die heb ik eerder gehoord i.c.m. Primare eindversterking en source en dat speelde wel op een hoog niveau, maar het raakte me niet. Ik vond het wat statisch en te clean. Nu wil ik wel detail horen (erg graag zelfs) maar de Primare miste voor mij het swingende dat muziek tot muziek maakt.

De rest van de verkopers moet ik misschien eens bij me thuis uitnodigen voor een vergelijkend onderzoek.    ;D

Groeten,
GS


Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #17 Gepost op: 17 november 2013, 12:25:39 »
Ik bezit zelf deze en ben er zeer tevreden over!



http://link.marktplaats.nl/742823104
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #18 Gepost op: 17 november 2013, 12:34:38 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #19 Gepost op: 17 november 2013, 13:55:42 »
Ik lees nergens anders dan in de naam van de voorversterker dat het een passieve voorversterker is.......  ;)
Waarom staat dat woord 'passive' eigenlijk in de naam? Dat zaait toch alleen maar verwarring als het in feite op een actieve voorversterker gaat?

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #20 Gepost op: 17 november 2013, 13:57:52 »
Ik lees nergens anders dan in de naam van de voorversterker dat het een passieve voorversterker is.......  ;)
Waarom staat dat woord 'passive' eigenlijk in de naam? Dat zaait toch alleen maar verwarring als het in feite op een actieve voorversterker gaat?
Omdat de bijpassende eindversterker Active heet? Vraag het anders Johan Ketelaar, die is de geestelijk vader van deze producten ;)
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

GS

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 99
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #21 Gepost op: 17 november 2013, 14:12:09 »
Dag Hififreak,

Da's een aardig merk. Ik volg hem in eBay. Het zou leuk zijn als hij voor een zacht prijsje weg gaat, maar dat wisselt nogal bij deze modellen.

Wat voor voorversterker zit er eigenlijk in? Is dat vergelijkbaar met de Bryston BP 20?

Groeten,
Gino



Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #22 Gepost op: 17 november 2013, 16:30:20 »
Dag Hififreak,

Da's een aardig merk. Ik volg hem in eBay. Het zou leuk zijn als hij voor een zacht prijsje weg gaat, maar dat wisselt nogal bij deze modellen.

Wat voor voorversterker zit er eigenlijk in? Is dat vergelijkbaar met de Bryston BP 20?

Groeten,
Gino



Deze is als ik het goed.heb hetzelfde opgebouwd als de bp 25

Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #23 Gepost op: 17 november 2013, 18:20:06 »
Citaat
Essentially, the B-60 combines in one chassis two Bryston separates—the aforementioned 60Wpc 2B power amp and the BP-20 preamp. "The 2B amplifier has long been a customer favorite because of its sweetness and transparency," said Chris Russell, Bryston's Vice President of Engineering. Like the 2B, the B-60's power-amp section uses two bipolar transistors per channel. These are closely computer-matched, according to Chris, as they are for Bryston's separate power amps.

 ;)


De latere versie heeft de BP6 voorversterker sectie.



Bryston BP6 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

GS

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 99
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #24 Gepost op: 17 november 2013, 18:39:11 »
Dank voor de info!

GS

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 99
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #25 Gepost op: 02 december 2013, 22:24:14 »
Beste hifi-vrienden,

Ik heb me al jaren niet meer verdiept in wat er in de markt te koop is. Dat komt omdat ik eigenlijk best tevreden ben met mijn ouwe meuk. Op de voorversterker na dan. Die ruist wat te veel naar mijn zijn en dat blijft me van tijd tot tijd storen. Nu heb ik dus het probleem dat ik best weet hoe de voorversterkers moet klinken, maar niet welk merk of type daar bij past. Ik zal mijn smaak omschrijven op basis van 2 voorversterkers die ik in mijn huidige setup uitgebreid heb kunnen beluisteren.

De eerste is een Linn Kairn. Wat ik waardeer aan deze versterker is het detail en de precieze plaatsing. De klankkleur is voor mij prima. Niet warm, niet koud. Voor mijn oren is het natuurlijk.

De andere versterker die ik kan waarderen, maar om heel andere redenen, is de Yamaha C-80. Wat een  power en een lekkere punch. Maar hij kleurt alles wat warm en bij het detail en de precisie van de Linn komt hij niet in de buurt. Wil je echt sub-laag horen? Zet deze voorversterker maar aan het werk. :-)

Tja, jullie raden het al. Ik zoek een kruising tussen deze 2. De power en punch van de Yamaha met de precisie en het detail van de Linn. banana2. En een redelijk neutrale klank. Het mag ietsje naar het warme neigen, maar dat moeten we zeker niet overdrijven.  ::

Na wat leeswerk denk ik dat een Bryston BP-25 dat mogelijk kan bieden. Een andere apparaat waarvan reviews me doen vermoeden dat het in de buurt kan komen is de T+A 1230 R. Heeft iemand een idee of deze versterkers zouden kunnen bieden wat ik zoek? Zijn er andere merken die bij mijn smaak zouden kunnen passen?

Hartelijke groeten,
GS

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #26 Gepost op: 03 december 2013, 10:02:02 »
Beste hifi-vrienden,

Ik heb me al jaren niet meer verdiept in wat er in de markt te koop is. Dat komt omdat ik eigenlijk best tevreden ben met mijn ouwe meuk. Op de voorversterker na dan. Die ruist wat te veel naar mijn zijn en dat blijft me van tijd tot tijd storen. Nu heb ik dus het probleem dat ik best weet hoe de voorversterkers moet klinken, maar niet welk merk of type daar bij past. Ik zal mijn smaak omschrijven op basis van 2 voorversterkers die ik in mijn huidige setup uitgebreid heb kunnen beluisteren.

De eerste is een Linn Kairn. Wat ik waardeer aan deze versterker is het detail en de precieze plaatsing. De klankkleur is voor mij prima. Niet warm, niet koud. Voor mijn oren is het natuurlijk.

De andere versterker die ik kan waarderen, maar om heel andere redenen, is de Yamaha C-80. Wat een  power en een lekkere punch. Maar hij kleurt alles wat warm en bij het detail en de precisie van de Linn komt hij niet in de buurt. Wil je echt sub-laag horen? Zet deze voorversterker maar aan het werk. :-)

Tja, jullie raden het al. Ik zoek een kruising tussen deze 2. De power en punch van de Yamaha met de precisie en het detail van de Linn. banana2. En een redelijk neutrale klank. Het mag ietsje naar het warme neigen, maar dat moeten we zeker niet overdrijven.  ::

Na wat leeswerk denk ik dat een Bryston BP-25 dat mogelijk kan bieden. Een andere apparaat waarvan reviews me doen vermoeden dat het in de buurt kan komen is de T+A 1230 R. Heeft iemand een idee of deze versterkers zouden kunnen bieden wat ik zoek? Zijn er andere merken die bij mijn smaak zouden kunnen passen?

Hartelijke groeten,
GS

Iemand die je van alles over bryston kan vertellen is Hififreak. Zijn geschiedenis klik met dit merk duurt al even voort...... ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #27 Gepost op: 03 december 2013, 12:44:59 »
Ik zeg: Gewoon doen!   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

GS

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 99
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #28 Gepost op: 04 december 2013, 13:11:19 »
Haha. Ik had ook niet verwacht dat Hififreak zou afraden een Bryston te kopen.    :D   Maar ik moet toegeven dat de eindversterkers me uitstekend bevallen.

Dit BP-25 exemplaar had ik inderdaad al in het vizier. Wat is een redelijke prijs? Ik vind het namelijk wel van belang deze jongen weer door te kunnen verkopen als het toch niet mocht zijn wat ik zoek.

Is de MC-trap in deze VV overigens een beetje genietbaar? Dat zou weer een doosje schelen en wellicht toch beter dan de Yammy C-80 die ik nu als phonotrap gebruik?

Hartelijke groeten,
GS

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Voorversterkertje? (gevraagd)
« Reactie #29 Gepost op: 04 december 2013, 13:48:21 »
Dit BP-25 exemplaar had ik inderdaad al in het vizier. Wat is een redelijke prijs? Ik vind het namelijk wel van belang deze jongen weer door te kunnen verkopen als het toch niet mocht zijn wat ik zoek.
Een hobby mag geld kosten en als je geen risico wilt lopen dan is het moeilijk adviseren.
Doorgaans gaat de oude BP25 met ab en phono voor meer van de hand.  Voor 600,00 loop je m.i. weinig risico maar weet dat er meer op azen voor die prijs.

Is de MC-trap in deze VV overigens een beetje genietbaar? Dat zou weer een doosje schelen en wellicht toch beter dan de Yammy C-80 die ik nu als phonotrap gebruik?

Hartelijke groeten,
GS
Zal mede afhankelijk zijn van je element. 
Kijk de specs erop na.

De BP25DA bevalt mij in ieder geval al jaren prima.  Blijvertje.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.