Auteur Topic: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!  (gelezen 17929 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #15 Gepost op: 10 november 2013, 13:58:28 »
Mooi gezegd Richard en ik denk dat het een hele mooie plek is geweest om dit vergelijk plaats te laten vinden. De conclusie dat eigenlijk alle Needles erg goede weergevers zijn is in mijn ogen de juiste!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #16 Gepost op: 10 november 2013, 14:00:57 »
Zoals Maar goed laat ik dan eens een iets hardere uitspraak doen! Er is een groep mensen die altijd omwille van wat voor een reden dan ook iets te zeuren of zeiken moeten hebben. Voor die groep mensen heb ik een tip leer het glas eens half vol zien in plaats van half leeg geloof me daar wordt het leven een stuk makkelijker van...

Richard

Dat is niet zeuren of zeiken,dat zijn ligitieme aan en opmerkingen,maar die zijn dan aan jouw niet besteed.


Persoonlijk getinte opmerking verwijderd. 
Gaarne reacties op inhoud.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2013, 14:06:11 door Hififreak »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #17 Gepost op: 10 november 2013, 14:09:59 »
Zojuist wiste ik een aan jou gericht bericht Bram, maar nu ga ik het alsnog versturen. Bram het valt mij op dat je regelmatig de strijd zoekt met anderen en je gaat als een olifant door de porseleinkast heen. Misschien ben je in de kern wel een aardige kerel, maar dan je weet dat beeld aardig te vertroebelen met je grove op-en aanmerkingen. We zijn hier om een hobby met elkaar te delen en om wat van elkaars ervaringen te leren en daar horen geen geringschattende opmerkingen aan het adres van anderen bij.
« Laatst bewerkt op: 10 november 2013, 14:16:44 door Audiofreak »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #18 Gepost op: 10 november 2013, 14:12:00 »
Mooi verslag heren.

En hier wordt heel erg duidelijk dat je met eenvoudige middelen toch iets heel erg moois kan maken.
De Needle is heel eenvoudig , zoals hij er uit ziet, zoals deze simpel te bouwen is. Maar ik denk dat de ontwerper wel heel goed wist wat hij ging maken en de afmetingen goed berekend heeft.  Dat de Needle zo goed is kan bijna geen toeval zijn.

Misschien kan de Needle niet zo veel decibellen schreeuwen dan een veel groter meerwegsysteem.  Maar moet het in een huiskamer/luisterruimte wel zo hard kunnen?  Met mijn Needles kan ik meer dan voldoende hard spelen. 
En rock muziek gaat heel erg goed als je niet op oorverdovend rockmuziek niveau wil gaan spelen. Als ik dat wel zou doen gaat de burenrelatie een burenoorlog worden.

Ik ben van mening dat deze Needle wonderen verricht in een luisterruimte welke ook nog woon en leeffunctie heeft.
Als je een grote akoestisch aangepaste luisterruimte hebt kan je met grote systemen aan de gang.

Naar mijn idee hebben veel muziekliefhebbers een systeem in huis waar je een zaal mee kunt vullen , pure overkill. Pas je systeem aan je ruimte en dat systeem kan dan verbazingwekkend veel kleiner zijn.

Nogmaals, leuke test en leuk in informatief verslag.

Groeten

Marcel 
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #19 Gepost op: 10 november 2013, 14:21:58 »
Ik kon het niet meer met je eens zijn Marcel.  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #20 Gepost op: 10 november 2013, 14:42:05 »
Zojuist wiste ik een aan jou gericht bericht Bram, maar nu ga ik het alsnog versturen. Bram het valt mij op dat je regelmatig de strijd zoekt met anderen en je gaat als een olifant door de porseleinkast heen. Misschien ben je in de kern wel een aardige kerel, maar dan je weet dat beeld aardig te vertroebelen met je grove op-en aanmerkingen. We zijn hier om een hobby met elkaar te delen en om wat van elkaars ervaringen te leren en daar horen geen geringschattende opmerkingen aan het adres van anderen bij.

Geringschattende opmerkingen?kan ze echt nergens terugvinden Audiofreak,het zijn allemaal terechte aan en opmerkingen.

We zitten hier toch niet op het knuffelforum? als er al geen kritiek geleverd mag worden,dan bloed elk forum dood.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #21 Gepost op: 10 november 2013, 14:53:59 »
Zojuist wiste ik een aan jou gericht bericht Bram, maar nu ga ik het alsnog versturen. Bram het valt mij op dat je regelmatig de strijd zoekt met anderen en je gaat als een olifant door de porseleinkast heen. Misschien ben je in de kern wel een aardige kerel, maar dan je weet dat beeld aardig te vertroebelen met je grove op-en aanmerkingen. We zijn hier om een hobby met elkaar te delen en om wat van elkaars ervaringen te leren en daar horen geen geringschattende opmerkingen aan het adres van anderen bij.

Geringschattende opmerkingen?kan ze echt nergens terugvinden Audiofreak,het zijn allemaal terechte aan en opmerkingen.

We zitten hier toch niet op het knuffelforum? als er al geen kritiek geleverd mag worden,dan bloed elk forum dood.

Bram, om het maar in de hobbysfeer te houden: "Het is de toon die de muziek maakt !"  Verder ga ik je het niet uitleggen, want ik neem aan dat een goed verstaander maar een half woord nodig heeft !

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #22 Gepost op: 10 november 2013, 15:06:59 »
Niet dat ik het laatste woord wil hebben, maar er is inmiddels denk ik al weer genoeg gezegd en gedaan laten we dit draadje daarom maar niet verder vervuilen met allerlei niet relevante zaken...

Richard
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #23 Gepost op: 10 november 2013, 15:13:53 »
Niet dat ik het laatste woord wil hebben, maar er is inmiddels denk ik al weer genoeg gezegd en gedaan laten we dit draadje daarom maar niet verder vervuilen met allerlei niet relevante zaken...

Richard
Wat mij betreft heb je gelijk Richard, maar ik wilde even aangeven dat ik het met bepaalde gedragingen niet eens was en ik had geen zin om "poes wat heb je mooie jongen" te spelen.
Verder met het onderwerp !!!

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #24 Gepost op: 10 november 2013, 15:17:09 »
Niet dat ik het laatste woord wil hebben, maar er is inmiddels denk ik al weer genoeg gezegd en gedaan laten we dit draadje daarom maar niet verder vervuilen met allerlei niet relevante zaken...

Richard
Wat mij betreft heb je gelijk Richard, maar ik wilde even aangeven dat ik het met bepaalde gedragingen niet eens was en ik had geen zin om "poes wat heb je mooie jongen" te spelen.
Verder met het onderwerp !!!

;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #25 Gepost op: 10 november 2013, 15:17:57 »
We kunnen verder met



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #26 Gepost op: 10 november 2013, 15:20:09 »
Daar waren we al mee bezig waarde Hififreak.

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #27 Gepost op: 10 november 2013, 15:57:11 »
Mooi verslag over een genoegelijk samenzijn :claps:  :)
ADAM    Bryston     DENON

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #28 Gepost op: 10 november 2013, 16:14:55 »
Volgens mij hebben jullie een mooie dag gehad. Mooie bezigheid voor een zaterdag in november, luidsprekers vergelijken.
Ik ken niet alle needles die op de foto staan maar die ik ken klinken goed. Ze willen niet zo hard, maar wat is niet zo hard? Die van Richard zijn bij mij op zolder geweest en die willen harder dan het voor mij hoeft en blijven dan goed klinken.
Eens buizen altijd buizen.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Met volle bepakking naar het noorden. Een bezoek aan Richard!
« Reactie #29 Gepost op: 10 november 2013, 16:23:03 »
Bij René thuis opgenomen tijdens een stukje blues

http://youtu.be/h__kC-UZAbs
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal