Auteur Topic: Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden  (gelezen 5933 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden
« Gepost op: 09 november 2013, 20:10:05 »
Ik ben meer van het plaatje als het praatje, dus ik zal het topic openen met de plaatjes ;)













Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden
« Reactie #1 Gepost op: 09 november 2013, 20:14:21 »
Inmiddels is de afterparty wel begonnen  :afro:

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden
« Reactie #2 Gepost op: 09 november 2013, 20:41:59 »
Ik ben wel heel benieuwd hoe de verschillende drivers het doen!
Science is no democracy

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden
« Reactie #3 Gepost op: 09 november 2013, 20:44:50 »
Ik ben wel heel benieuwd hoe de verschillende drivers het doen!

Het is net als pakjesavond met Sinterklaas Ando even geduld nog ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden
« Reactie #4 Gepost op: 09 november 2013, 22:55:03 »
Ik ben wel heel benieuwd hoe de verschillende drivers het doen!

Het is net als pakjesavond met Sinterklaas Ando even geduld nog ;)

pomtiedomtiedom.........!?
Science is no democracy

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden
« Reactie #5 Gepost op: 09 november 2013, 23:20:27 »
Dat is een erg mooi gezicht, zo'n muurtje van Needles en Sony.

En de beruchte woodcones van JVC.

Ben ook erg nieuwsgierig hoe de klankverschillen zijn ervaren.

groets

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden
« Reactie #6 Gepost op: 10 november 2013, 09:42:50 »
Hier mijn bijdrage. 

Wellicht kunnen Richard en Audiofreak ook hun zienswijze op het geheel in dat draadje plaatsen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden
« Reactie #7 Gepost op: 24 januari 2014, 14:39:06 »
Het is alweer even geleden, maar het was een memorabele dag. Een heel regiment Needles met elkaar vergelijken is absoluut een leuke en interessante bezigheid. Daar kwam ook nog eens bij dat we te maken hadden met een geweldige gastheer en gastvrouw. Tja, ik meen wel een verschil tussen een paar Needles gehoord te hebben, maar ik kan de types niet zo direct meer duiden. Ik kan me nog wel herinneren, dat er een Needle bij was die heel open klonk. De Needles van Richard vond ik voor mijn gevoel echter wat lager gaan. Hoe dan ook, ze klonken stuk voor stuk imposant voor hun bescheiden afmetingen. Voor mij zijn het kleine wondertjes der techniek en ik denk dat ik er wel mee zou kunnen leven. Ik kijk echt met plezier terug op deze dag.
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2014, 14:42:25 door Audiofreak »

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden
« Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2014, 18:00:59 »
Het is alweer even geleden, maar het was een memorabele dag. Een heel regiment Needles met elkaar vergelijken is absoluut een leuke en interessante bezigheid. Daar kwam ook nog eens bij dat we te maken hadden met een geweldige gastheer en gastvrouw. Tja, ik meen wel een verschil tussen een paar Needles gehoord te hebben, maar ik kan de types niet zo direct meer duiden. Ik kan me nog wel herinneren, dat er een Needle bij was die heel open klonk. De Needles van Richard vond ik voor mijn gevoel echter wat lager gaan. Hoe dan ook, ze klonken stuk voor stuk imposant voor hun bescheiden afmetingen. Voor mij zijn het kleine wondertjes der techniek en ik denk dat ik er wel mee zou kunnen leven. Ik kijk echt met plezier terug op deze dag.

Dat doen wij hier ook het was erg gezellig we moesten het maar eens over doen en dan met echte luidsprekers :P ;D
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden
« Reactie #9 Gepost op: 24 januari 2014, 19:02:29 »
Het is alweer even geleden, maar het was een memorabele dag. Een heel regiment Needles met elkaar vergelijken is absoluut een leuke en interessante bezigheid. Daar kwam ook nog eens bij dat we te maken hadden met een geweldige gastheer en gastvrouw. Tja, ik meen wel een verschil tussen een paar Needles gehoord te hebben, maar ik kan de types niet zo direct meer duiden. Ik kan me nog wel herinneren, dat er een Needle bij was die heel open klonk. De Needles van Richard vond ik voor mijn gevoel echter wat lager gaan. Hoe dan ook, ze klonken stuk voor stuk imposant voor hun bescheiden afmetingen. Voor mij zijn het kleine wondertjes der techniek en ik denk dat ik er wel mee zou kunnen leven. Ik kijk echt met plezier terug op deze dag.

Dat doen wij hier ook het was erg gezellig we moesten het maar eens over doen en dan met echte luidsprekers :P ;D

Echte luidsprekers ? Wel o.k. dan !  ;D ;D ;D


Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Needle Vergelijk in Het Hoge Noorden
« Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2014, 22:56:28 »
Het lijkt mij wel leuk als er wat centraler een Needle vergelijk gehouden kan worden. Ik ken alleen de mijne, en ben benieuwd naar broertjes en zusjes. Van de Needle bedoel ik, ik hoef geen 'DNA onbekend' luitjes te zien ;)